printlogo


هفته خوبِ بازارهای مالی؛
دلار در صدر جدول بازدهی
دلار در صدر جدول بازدهی
کد خبر: 2487
پس از چند هفته بازدهی منفی، بالاخره شاخص کل بورس در هفته گذشته صعودی شد و ۹٫۵ درصد رشد کرد. اما با وجود این رشد، بورس نتوانست صدرنشین بازهاری مالی باشد چراکه دلار با چهار هزار تومان افزایش قیمت ظرف یک هفته در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.

در هفته‌ای که سپری شد همه بازارها روی ریل رشد قرار گرفتند، دلار با افزایش قیمت چهار هزار تومانی بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها از آن خود کرد اما مهم‌ترین اتفاق این هفته بازگشت شاخص کل بازار سرمایه بود که 148 هزار واحد رشد داشت.

دلار در این هفته چهار هزار تومان گران شد.

دلار

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار که تا پایان هفته سوم شهریور ماه در کانال 22 هزار تومان در نوسان بود در این هفته رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و از مرز 27 هزار تومان عبور کرد.

آخرین قیمت دلار در روز گذشته 26 هزار و 800 تومان ثبت شده است که رشد 17.5 درصدی را نشان می‌دهد.

بورس

شاخص کل بورس از 19 مرداد ماه دچار افت شد، اما این هفته با رشد 148 هزار واحدی توانست پس از چند هفته بازدهی 9.5 درصدی را برای سرمایه‌گذاران بورسی به همراه داشته باشد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، این شاخص که در هفته منتهی به 22 مرداد ماه تا سطح یک میلیون و 556 هزار واحدی پایین آمده بود در این هفته تا سطح یک میلیون و 704 هزار واحدی رشد کرد.

سکه

پس از دلار و بورس، سکه بیشترین رشد هفتگی را داشت.

معامله‌گران بازار سکه این فلز گران‌بها را 855 هزار تومان گران‌تر از هفته قبل خرید و فروش کردند که از رشد 7.1 درصدی در این بازار حکایت دارد.

بنا به داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه که تا پایان هفته سوم شهریور ماه روی مرز 12 میلیون تومان قرار داشت با رشدی که در این هفته تجربه کرد به رقم 12 میلیون و 860 هزار تومان رسید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2487