printlogo


نماینده جیرفت خبر داد
میز صادرات خرما امروز در وزارت خارجه تشکیل می‌شود
میز صادرات خرما امروز در وزارت خارجه تشکیل می‌شود
کد خبر: 2507
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: امروز ۳۱ شهریورماه میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه برگزار می‌شود و در این نشست ۲۵ نفر از نمایندگان حاضر می‌شوند.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، در خصوص وضعیت تولید و برداشت خرما در کشور، گفت: حدود یک میلیون و 200 هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود که حدود 200 هزار تن از این میزان را در جنوب استان کرمان برداشت می‌کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فصل برداشت خرما در جنوب استان کرمان از ماه گذشته آغاز و در حال حاضر روبه اتمام است اما برداشت خرماهای دیر رس تا آذرماه طول می‌کشد، تصریح کرد: در گذشته با حضور نمایندگان مجلس، تجار و تولیدکنندگان میز خرما در وزارت صنعت، معدن و تجارت به میزبانی معاونت توسعه تجارت تشکیل می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسات میز خرما باعث شد تا قیمت خرما درجه یک جنوب استان کرمان از 20 هزار تومان عبور کند، ادامه داد: روز 31 شهریورماه میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه برگزار می‌شود در این نشست 25 نفر از نمایندگان حاضر می‌شوند، تعدادی از تجار و تولیدکنندگان مناطق خرما خیز نیز در این نشست حضور دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: میز صادرات خرما کمک می‌کند تا با توجه به بالا بودن قیمت نهاده‌ها و هزینه سنگین تولید این محصول با نرخ واقعی در بازار عرضه شود./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2507