printlogo


مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد
ساخت ۴ هتل در استان کرمان تاپایان سال جاری
ساخت ۴ هتل در استان کرمان تاپایان سال جاری
کد خبر: 2575
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: امسال ۴ هتل در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال چند کار شاخص در حوزه گردشگری استان خواهیم داشت که از جمله آنها می توان به راه اندازی هتل کپری در مناطق گردشگری شهداد و منوجان و احیای کاروانسرای وکیل اشاره کرد

فریدون فعالی در جوار مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام، کرمان می‌تواند ظرفیت گردشگری مذهبی خوبی برای کشور داشته باشد و ما می‌توانیم از این ظرفیت خیلی خوب استفاده کنیم و استان کرمان را به عنوان مقصد گردشگری مذهبی تعریف کنیمپ

وی افزود: این موقعیت و جایگاه نه تنها برای کشور ایران بلکه برای کل منطقه می‌تواند تاثیرگذار باشد و گردشگری مذهبی یک فرصت و ظرفیت است که از این فرصت و ظرفیت باید نهایت استفاده را ببریم و در این راستا تابع تصمیات ستاد برای ساماندهی مزار سردار دلها هستیم و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه از برنامه‌های میراث فرهنگی برای دوران پساکرونا سخن به میان آورد و اظهار کرد: با توجه اینکه حوزه گردشگری از تمامی حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... تاثیرپذیری دارد و از سوی دیگر گردشگری را به عنوان یک کالای لوکس در سبد خانوارها نمی‌توانیم، لذا با توجه به شرایط کنونی باید در خوزه کردشگری یک بازنگری مجددی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت حوزه گردشگری در شرایط مختلف در برنامه‌ها داشته باشیم اظهار کرد: باید راهبردها، استراتژیک و ماموریت‌های ما با توجه به شرایط موجود تغییر کند و نمی‌توان با یک تفکر سنتی به حوزه گردشگری ورود پیدا کنیم و مدیریت گرشگری با توجه به شرایط باید مدیریت اقتضایی داشته باشد و متناسب با شرایط و محیط بتوانیم برنامه تعریف کنیم.

فعالی از درس‌های کرونا سخن به میان آورد و عنوان کرد: اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم و همچنان بخواهیم با تفکر سنتی پیش رویم قطعا در حوزه گردشگری دچار همین عقب ماندگی فعلی خواهیم شد اما اگر تفکر جدید در بخش گردشگری با ایده‌های نو و خلاق بوجود آید می‌توان گردشگری را در هر مسیری که قرار دارد، نگه داشت و در غیر این‌ صورت جایگاهی در حوزه گردشگری نخواهیم داشت.

وی با اشاره به شیوع کرونا، تصریح کرد: گردشگری یک حوزه فرابخشی است و باید متناسب با شرایط پیش برویم. اکنون در شرایط کرونا هستیم پس باید روی تحلیل محتوا، گردشگری مجازی، زیرساختها و ... کار کنیم و خود را برای بستر و شرایط جدید آماده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم برخلاف جهت سیاست‌های نظام پزشکی گام برداریم افزود: به برخی از واحدهای گردشگری ما مجوز ارایه خدمات ارائه شده است و این واحدها با رعایت کامل اصول بهداشتی در حال حاضر به مردم خدمت ارائه می‌دهند و این یک اعتبار برای استان کرمان است که چنین واحدهای در استان داریم.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان کرمان بیان کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه گردشگری در استان کرمان وجود دارد و بیشترین آثار ثبت جهانی یونسکو در استان کرمان است و تاسیسات گردشگری خوبی نیز در استان کرمان داریم به‌گونه‌ای که در استان هتل‌هایی در رده‌های مختلف داریم.

فعالی با بیان اینکه اولین واحدهای بوم گردی کشور در استان کرمان راه‌اندازی شد ادامه داد:  باتوجه به اقلیم متنوع استان کرمان ما می‌توانیم گردشگران زیادی را جذب کنیم و مدت ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم اما نیازمند به توانمندسازی محیطمان داریم که در این راستا نیز نیاز به تقویت بخش خصوصی در این حوزه می‌باشیم.

وی در ادامه به هتل‌های در دست احداث استان کرمان اشاره و بیان کرد: فضاهایی برای واگذاری زمین در راستای ساخت هتل داریم و در این باره هیچ مشکلی نداریم ضمن آنکه زمین‌هایی نیز در مناطق شمال و جنوب استان برای احداث هتل های ۴ و ۵ ستاره به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرده و در همین راستا نیز تعدادی سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: امسال ۴ هتل در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال چند کار شاخص در حوزه گردشگری استان خواهیم داشت که از جمله آنها می توان به راه اندازی هتل کپری در مناطقگردشگری شهداد و منوجان و احیای کاروانسرای وکیل اشاره کرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2575