printlogo


در سی و یکمین جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان؛
اتمام حجت استاندار کرمان با مدیران استان برای اشتغال زایی
اتمام حجت استاندار کرمان با مدیران استان برای اشتغال زایی
کد خبر: 2609
استاندار کرمان در جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری با اظهار نارضایتی از روند صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری خطاب به مدیران گفت: اعتقاد دارید برای بیکارها باید شغل ایجاد شود یا نه، اگر ندارید برویم و بحث نکنیم، نمی‌شود که مرتب صورت جلسه و مصوبه نوشت و بعد هم رتبه ۲۵ صدور مجوز باشیم.
محمدجواد فدائی گفت: در سرمایه‌گذاری‌ها دو هدف اصلی تولید و اشتغال را دنبال می‌کنیم، اما صدور مجوزها یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری است که از سال ۹۶ با تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری به دنبال تسهیل آن هستیم.
 سی و یکمین جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان کرمان برای بررسی استعلام‌ها برای مجوزهای سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به ریاست دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار گردید.
در این جلسه توزیع استعلام زمین مجتمع خدمات رفاهی بم و زمین شرکت متقاضی احداث واحد تولید پنل نیروگاه خورشیدی ماهان و بررسی مشکل متقاضی احداث دو کارخانه آهن اسفنجی و شمش فولادی راین و سیرجان با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی صورت گرفت.
استاندار کرمان در این جلسه با یادآوری این نکته که "در سرمایه‌گذاری‌ها دو هدف اصلی تولید و اشتغال را دنبال می‌کنیم"، عنوان کرد: صدور مجوزها یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری است و از سال 96 با تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری به دنبال تسهیل این امر هستیم.
وی بیان داشت: بعد از همه اقدامات و تلاش‌ها، رتبه کشوری استان کرمان در زمینه فضای کسب و کار 29 است و در صدور مجوز‌ها با وجود پنجره واحد رتبه 25 کشور را داریم.
دکتر فدائی با طرح این پرسش که برای چه ما با وجود همه تلاش‌ها در این رتبه هستیم، گفت: طی 30 جلسه پنجره واحد مرتب روش‌ها را اصلاح و هر مجا هر جا اشکالی بوده برطرف کردیم که سرعت عمل در صدور مجوزها داشته باشیم
وی ابراز داشت: چند جلسه هم بحث کردیم که اگر پنجره واحد خوب است کمک کنید و اگر خوب نیست، آن را تغییر دهیم و روش دیگری جایگزین کنیم که گفتند مثبت بوده است، اما هنوز به آنچه می‌خواهیم نرسیدیم.
استاندار کرمان بار دیگر از عدم حضور بدون هماهنگی تعدادی از مدیران کل در این جلسه گلایه کرد.
وی ابراز داشت: در کارگروه رفع موانع تولید استان که تعدادی از مدیران کشوری هم برای رفع مشکلات استان آمده بودند، اعضای جلسه به اندازه‌ای نبود که بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم و جلسه رسمیت نداشت.
دکتر فدائی بیان کرد: اصلا توقع نداریم که همه جلسات را شخص مدیر حضور داشته باشد، بارها گفته‌ایم زمانی مدیر امکان حضور در جلسه را ندارد، اطلاع دهد، کما اینکه رئیس جهاد کشاورزی اعلام کرد که نمی‌تواند در جلسه امروز حضور یابد
استاندار کرمان افزود: ما اگر ببینیم تعداد مدیرانی که نمی‌توانند به جلسه بیایند بیش از حدی است که تصمیم بگیریم، اصلا جلسه تشکیل نمی‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: نماینده‌ای هم که مدیر به جلسه می‌فرستد باید دو شرط اطلاع کافی از موضوع جلسه و اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری را به اندازه مدیر دستگاه داشته باشد.
دکتر فدائی افزود: اگر این صحبت‌ها اشکال دارد بگویید تا اصلاح کنیم، اگر نه با جدیت به آن عمل کنیم، از این پس اول جلسه مدیرانی که بدون هماهنگی نماینده فرستادند خواهش می‌کنم که جلسه را ترک کنند و اگر جلسه از رسمیت خارج باشد، آن را تعطیل می‌کنیم.
وی عنوان کرد: برای جلسه هم فقط آنهایی عضو جسله هستند را دعوت کنید که حق رای دارند، مدعوین برای موضوع خاص باید در دعوت نامه عنوان شود که متقاضی خاص هستند و موارد آنها اول طرح شود.
استاندار کرمان گفت: پنجره واحد 13 دستگاه استعلام شونده و استعلام دهنده عضو هستند و باید دعوت شوند، ضمن اینکه مصوبات همه فسلفه‌ای دارد و هر کدام اشکال دارد، بگویید تا اصلاح یا عوض کنیم.
دکترفدائی با طرح یک پرسش گفت: به اینکه مجوزها باید سریع صادر شود اعتقاد داریم یا نه؟! اگر نداریم چرا وقت خودمان را تلف کنیم. برای اشتغال و کار باید سرمایه‌گذاری داشت و برای سرمایه‌گذاری هم باید سریع کار انجام شود، امروز در سیرجان لذت بردم وقتی آب شیرین شده ظرف سه سال به سیرجان رسیده بود.
وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: اعتقاد دارید برای بیکارها باید شغل ایجاد شود یا نه، اگر ندارید برویم و بحث نکنیم، نمی‌شود که مرتب صورت جلسه و مصوبه نوشت و بعد هم رتبه 25 صدور مجوز باشیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2609