printlogo


شهردار کرمان مطرح کرد
آسیب اقتصاد شهری از رکود گردشگری
آسیب اقتصاد شهری از رکود گردشگری
کد خبر: 2616
شهردار کرمان در گردهم آیی فعالان گردشگری،بیان کرد: رونق گردشگری در توسعه پایدار یک شهر بسیار تاثیرگذار است زیرا حضور گردشگر فعال به همه حوزه ها از جمله اداره کل مالیاتی، شهرداری، هنرمندان و... منفعت و سود می رساند، با حضور بیشتر گردشگران به وضعیت پارک ها و فضای شهر رسیدگی می شود، فعالیت های فرهنگی و هنری رونق می گیرد، در تجارت بین الملل تاثیر دارد، به محیط زیست به طور جدی توجه و در حمل و نقل، مراکز اقامتی، تولید صنایع دستی رونق ایجاد می شود.

مهران عالم زاده، افزود: شیوع ویروس کرونا نشان داد اگر در مسیر شهری قرار باشد توسعه پایدار فقط از گردشگری پیش رود، آسیب خواهد دید و ممکن است یک شهر را ورشکسته کند. وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شهرداری حداقل کاری که می توانست انجام دهد دریافت نکردن یکسری عوارض از فعالان اقتصادی بود، اظهار کرد: به نظر می رسد دولت می توانست در این شرایط کمک بیشتری به فعالان این حوزه کند، وام بلاعوض در اختیار آنها قرار دهد و معافیت های مالیاتی، بیمه ای و ... را اعمال کند.

عالم زاده، خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان هر جا احساس کند می تواند به فعالان حوزه گردشگری کمک کند دریغ نخواهد کرد زیرا معتقد است اگر گردشگری آسیب ببیند اقتصاد شهری نیز آسیب خواهد دید.

شهردار کرمان، در ادامه به بیان برخی فعالیت های شهری در حوزه گردشگری کرمان اشاره کرد و گفت: پروژه دیجیتال مارکتینگ "کرمان باشکوه" در فضای مجازی، انتشار فراخوان انتخاب برند گردشگری کرمان بزودی، اجرای تورهای نمایدن فرهنگی و تاریخی، راه اندازی پارک گردشگری، تهیه اقلام تبلیغاتی به 6 زبان، راه اندازی سایت 4 زبانه معرفی کرمان، فروش ویژه صنایع دستی در موزه بانو حیاتی، ارائه آموزش های مهارتی در فرهنگسراها، ساماندهی تابلوهای راهنما برای گردشگران، تهیه مستند پته کرمان، امضای قرارداد خواهر خواندگی با برخی شهرهای جهان از جمله تورین ایتالیا و برگزاری رویداد یکصدمین سال تاسیس شهرداری کرمان از جمله فعالیت های شهری است که انجام شده یا در دست انجام است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2616