printlogo


برای زنده نگه داشتن رویایی که از کسب و کار در ذهن دارید؛
سخت کار کن،سریع کار کن و خوش بگذران
سخت کار کن،سریع کار کن و خوش بگذران
کد خبر: 2662
همه کسب وکارها با یک رویا آغاز می شوند و نگه داشتن این رویا در مسیری که پر از ناامیدی، چالش های منطقی و ساعت های کار طولانی است، دشوار است.

 نزدیک به 20 درصد از کسب وکارها در سال اول فعالیت  تعطیل می شوند  و نزدیک به 65 درصد از کسب وکارها عمر یک دهه ای را تجربه نمی کنند. با این وجود، چطور باید برای سال ها و ساعت های طولانی امیدوار و مثبت باقی ماند؟

استو سوورمن، کارآفرینی که پنج بار فرایند راه اندازی استارت آپ را طی کرده به سه نکته اشاره می کند که می تواند ادامه مسیر را برای موسسان استارت آپ ها آسان تر کند.

1.در همان بار اول، کار را درست انجام دهید

برای حفظ رویایی که از کسب وکار خود در ذهن می پرورانید، باید همه کارها را در همان گام اول درست انجام دهید. اما آیا این به معنای کامل بودن همه چیز در استارت آپ شماست؟ هرگز اینطور نیست. می توان گفت کامل بودن همه چیز برای هیچ کس ممکن نیست. منظور من از درست انجام دادن کارها در همان گام اول، این است که هزینه ها را کاهش دهید. شما باید حرفه ای عمل کنید و میزان خطا را به کمترین سطح برسانید. زمان مهم ترین منبع ارزشمند شماست و زمانی که از آن به درستی استفاده کنید، سرمایه گذاری در هر زمینه ای از کسب وکار شما به بیشترین میزان بهره وری می رسد.

برای یک دقیقه به نحوه تعامل با کارکنان خود فکر کنید. زمان مهم ترین دارایی آن ها هم به شمار می رود. اگر شما به آن ها احترام بگذارید، فضا و ابزار عملکرد موثر و معتبر را در اختیار آن ها قرار دهید، در نهایت به بهره وری بیشتر نیروی کار و روابط بهتر با کارکنان خود می رسید. اما چنین نتیجه ای با دفن کردن آن ها زیر انتظارات و تکالیف بی فایده  و نامشخص، و کنترل های جزئی نگرانه به دست نمی آید. انتظارات خود را بالا ببرید، همه چیز را شفاف کنید و بعد از سر راه آن ها کنار بروید.

2.سریع کار کنید

برای اینکه به توصیه شماره یک عمل کنید، باید مدت زمان مناسبی را برای انجام کارهایتان در نظر بگیرید. بررسی همه گزینه ها، دریافت بازخوردها و بازنگری همه جزییات مربوط به کار، از نکات تعیین کننده در تقسیم بندی زمانی است. به قول معروف و همانطور که قدیمی ها می گویند عجله، کار شیطان است.

اما امروز بازار منتظر شما نمی ماند که به نظر قدیمی ها عمل کنید. در یک چشم برهم زدن همه چیز تغییر می کند. به همین دلیل نمی توانید معطل بمانید و دور خودتان بچرخید. شما باید سرنخ ها را پیدا کنید و با سرعت و بدون اتلاف وقت آن ها را دنبال کنید. رسیدن به اهداف کوچک بیشتر، ضامن با انگیزه ماندن شما و واقعی تر شدن رویایی است که از کسب وکار خود در ذهن دارید. اهداف را براساس سرعت منطقی تنظیم کنید و با انجام کار با کیفیت سرعت رسیدن به اهداف را بیشتر کنید.

3.خوش بگذرانید

کسب وکار، جدی است و پر از موضوعات سرد و خشک مثل پول است و البته چالشی برای سلامتی  و شهرت شما هم به شمار می رود. اما در یک نگاه کلی، کسب وکار درواقع یک بازی است که همه چیز درآن با پول سنجیده می شود و امتیازها با پول در آن اندازه گیری می شود. پس از اینکه در کسب وکار خود به پول و سود برسید، خیلی زود می فهمید  مردمی که پیش از شما کسب وکاری را راه انداختند، از چه حرف می زدند. در واقع تنها هدف از کار کردن رسیدن به پول نیست. کار  نوعی سرگرمی برای صاحبان کسب وکار است. مردم از عرضه یک محصول جالب به بازار لذت می برند. کسب وکار درباره چالش هر روزه صاحب آن با خود است تا ببیند امروز چه کار می تواند بکند.

بنابراین، سخت کار کنید اما بدانید که جوهر کار، بازی است. لبخند بزنید، گاهی لطیفه تعریف کنید، کندوکاو کنید و برای رقبای خود به یک رقیب خوب تبدیل شوید. مشتریان از شما راضی اند و شما و گروهتان هر روز صبح با هیجان اینکه کارها به درستی انجام شده از خواب بیدار می شوید؟ پاسخ مثبت شما به این پرسش یعنی همه برنده شده اند.

نگه داری از رویایی که از کسب وکارتان در ذهن دارید، کار ساده ای نیست. به انگیزه، استراتژی و شبکه ای از حامیان برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید. این سه نکته می توانید به شما در حفظ رویای کسب وکار و رسیدن به آن کمک کند. تعهد به کار حرفه ای، سرعت و سرگرمی می تواند به شما کمک کند زودتر از خط پایان عبور کنید و رویای خود را به چشم ببینید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2662