printlogo


مرکز آمار ایران منتشر کرد
گزارش فصلی اقتصاد ایران تابستان ١٣٩٩
گزارش فصلی اقتصاد ایران تابستان ١٣٩٩
کد خبر: 2747
گزارش فصلی اقتصاد ایران حاوی آخرین اطلاعات سالانه و فصلی اقتصاد کشور با تکیه بر اطلاعات فصلی می‌باشد که در ١١ فصل تنظیم شده است. اطلاعات این نشریه را نتایج طرح­‌های آماری مرکز آمار ایران و اطلاعات ثبتی دستگاه­‌های اجرایی تشکیل می‌­دهد.

در فصل تابستان ١٣٩٩ :

١. محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ رقم  ١٧٩٨٧٥٥میلیارد ریال بوده است که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ٠,٢ درصد می­باشد. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت ٠.٢- درصد بوده است.

٢. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم٢٣٦,٠ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به شهریور ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٢٦.٠ درصد بوده است.

٣. نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیشتر ٩,٥ درصد بوده است که نسبت به فصل بهار ١٣٩٩، ٠.٣ واحد کاهش داشته است.

٤. تعداد پروانه­ های ساختمانی صادر شده در نقاط شهری کشور ٥٢٣٧٧ فقره بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٦,٨ درصد افزایش داشته است.

٥. حجم نقدینگی کل کشور منتهی به شهریور ١٣٩٩، ٢٨٩٥٨,٩ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به پایان سال قبل رشد ١٧.١ درصدی داشته است.

٦. شاخص کل بورس اوراق بهادار به عدد ١٥٩٥١٦٠ رسیده است که نسبت به فصل قبل ٢٥,٥ درصد رشد داشته است.

٦. ارزش صادرات گمرکی٧٢٢٠ میلیون دلار بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٤,٤ درصد کاهش داشته است. همچنین در این فصل ارزش واردات گمرکی ٩٣٠٦ میلیون دلار بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤.٠ درصد کاهش داشته است.

٧. متوسط نرخ برابری دلار و یورو با ریال در بازار آزاد به ترتیب برابر ٢٢٥٩٧٨ و ٢٥٩٥٣٠ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل به ترتیب ٣٦,٦ و ٤٤.٣ درصد رشد داشته است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2747