printlogo


سه نوبت پرداخت یارانه معیشتی کرونا تا پایان سال؛
چقدر از یارانه معیشتی کرونا واریز شده است؟
چقدر از یارانه معیشتی کرونا واریز شده است؟
کد خبر: 2757
طی سه نوبت باقی مانده از پرداخت یارانه معیشتی کرونا تا پایان سال، قرار است ۱۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان برای ۳۴ میلیون نفر در ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز شود.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۳۵۶۸ میلیارد تومان از منابع تخصیص داده شده برای پرداخت یارانه معیشتی واریز شده است.

در نوبت اول واریز یارانه کرونا ۳۴ میلیون نفر یارانه دریافت کردند که ۸٫۹ میلیون نفر از آنها جزو افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، مبلغ یارانه برای این افراد ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است. ۲۵ میلیون نفر دیگر از افراد کم‌درآمد مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران در روز ۱۰ دی ماه، معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از سهام مورد واگذاری را توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت اقساط طی چهار قسط مساوی (ماهیانه تا پایان سال جاری) بدون سود فروش اقساطی را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

در مجموع از ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده برای پرداخت یارانه معیشتی ۳۵۶۸ میلیارد تومان واریز شده و ۱۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان آن تا پایان سال در سه نوبت برای این ۳۴ میلیون نفر واریز می‌شود.

همچنین حدود ۲۲۸ میلیارد تومان از این بودجه باقی می‌ماند.

بسیاری از مردم مدعی هستند که شرایط دریافت یارانه معیشتی کرونا را دارند اما برایشان واریز نشده، وزارت کار نیز گفته که شش میلیون نفر متفاضی شناسایی کرده که در صورت تامین منابع از سوی سازمان برنامه‌وبودجه این تعداد نیز یارانه کرونا را دریافت می‌کنند.

اما سازمان برنامه‌وبودجه تاکنون نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و تامین منابع جدید را تایید یا تکذیب نکرده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2757