printlogo


استاندار کرمان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان:
مصمم به اجرای پروژه‌های «پتروشیمی» و «پلاسما» در استان هستیم
مصمم به اجرای پروژه‌های «پتروشیمی» و «پلاسما» در استان هستیم
کد خبر: 2795
استاندار کرمان ایجاد چرخه اشتغال را هدف مورد انتظار از فعالیت معین‌های اقتصادی در مناطق مختلف استان عنوان کرد.دکتر علی زینی‌وند صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با دستور کار ارزیابی عملکرد معین‌های‌ اقتصادی مناطق سیریز شهرستان زرند (شرکت جهاد نصر) و دهبکری شهرستان بم (مجتمع معدنی سرب و روی خان خاتون) عنوان کرد: گزارش‌های رسیده از برخی معین‌ها حاکی از کاهش اشتیاق اولیه حضور آنها در مناطق است.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات جلسات و تعهدات ایجاد شده باید در زمان معین به نتیجه برسند، گفت: معاونان استاندار و فرمانداران مسئول پیگیری مصوبات هستند و باید پاسخگو باشند.
استاندار کرمان با بیان اینکه جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای طرح مشکل نیستند بلکه باید تصمیم‌گیری شود، ایجاد چرخه اشتغال را هدف مورد انتظار از فعالیت معین‌های اقتصادی در مناطق مختلف استان عنوان کرد.
زینی‌وند تصریح کرد: به وسیله اشتغال‌های خُرد می‌توانیم توازن را در مناطق ایجاد کنیم.
دفتر امور روستایی، کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات خوداشتغالی در اختیار دارند که می‌تواند حجم بالایی از این اشتغال‌ها را در استان ایجاد کنند.
استاندار کرمان ایجاد قدرت رقابت و عرضه و تقاضا در صنایع خرد و کارگاه‌ها را نیز لازم دانست.
زینی‌وند عملکرد جهاد نصر معین اقتصادی منطقه سیریز زرند را در رده معین‌های متوسط ارزیابی شده دانست و رفع مشکل ایجاد زیرساخت منطقه، بازارچه و تسهیلات خودشتغالی در منطقه سیریز را مورد تاکید قرار داد.
استاندار کرمان همچنین ظرفیت‌های چند وجهی منطقه دهبکری شهرستان بم در حوزه گردشگری، صنعتی و غیره یادآور شد و توانمندسازی افراد محلی را مهمترین مولفه‌ای دانست که در طرح‌های معین‌های اقتصادی باید به آن توجه شود.
استاندار کرمان همچنین از پیگیری پروژه‌‌های مهم استان از جمله پتروشیمی فجر و کارخانه پلاسما نام برد و گفت: این طرح‌ها جزو پروژه‌های اولویت‌دار استان هستند و مصمم هستیم که آنها را به سرانجام برسانیم.
زینی‌وند ابراز داشت: از مجموعه‌هایی که می‌توانند یک روستا و یا شهری را به عنوان معین اقتصادی بپذیرند، استقبال می‌کنیم.
استاندار کرمان به لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز اشاره داشت و با تاکید بر اینکه تامین برق منازل در اولویت اول است، گفت: گاز و برق هیچ مشترک خانگی نباید قطع شود.
وی ابراز داشت: واحدهای صنعتی هم اولویت‌بندی شوند که خسارتی به صنایع مهم و تولید کالای استراتژیک وارد نشود.
استاندار کرمان از شورای اطلاع‌‌رسانی استان خواست تا جلسه ویژه اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق برگزار شود.
زینی‌وند تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید در رده اول صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی باشند و در خصوص موارد مطرح در مورد صنعت ماینینگ در رفسنجان گفت: این پروژه کاملا قانونی است و سهمیه مصرف دارد.
هر چند صرفه‌جویی که بر آن تاکید می‌شود ارتباطی به این صنعت ندارد با این حال باید مدیریت شده و با موارد غیرقانونی برخورد شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2795