printlogo


۱۱ میلیون افت قیمت در شش ماه؛
ارزش «سهام عدالت» نیست شد!
ارزش «سهام عدالت» نیست شد!
کد خبر: 2819
در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش برگه‌های ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت به زیر ۱۰ میلیون تومان رسیده که این رقم، کمترین ارزش سبد سهام عدالت از زمان آزادسازی آن است...

بر این اساس،ارزش ۳۰ درصد قابل فروش این برگه‌ها سه میلیون تومان و ارزش ۶۰ درصد قابل فروش آن نیز شش میلیون تومان شده است.

در برگه‌های یک میلیون تومانی سهام عدالت نیز ارزش آن به ۲۰ میلیون تومان کاهش یافته که ۳۰ درصد قابل فروش آن معادل شش میلیون تومان و ۶۰ درصد قابل فروش آن نیز ۱۲ میلیون تومان خواهد شد.
در چهار هفته اخیر ارزش سهام عدالت به دلیل روند نزولی نمادهای تاثیرگذار افت کرد و از ۱۴/۲ میلیون تومان به ۹/۹ میلیون تومان رسید. افت ارزش سهام عدالت در حالی است که فروش این سبد در بازار سهام متوقف است و سهامداران در مقابل ریزش ارزش دارایی‌هایشان فقط نظاره‌گر هستند.

از طرف دیگر، در حالی ارزش سهام عدالت مدام کاهش می‌یابد و دارندگان این سهام قادر به فروش آن نیستند که نمایندگان مجلس از ثبت نام مرحله جدید سهام عدالت خبر داده و گفته‌اند سهام ۷ میلیون نفر جدید باید سهام عدالت بگیرند.

ارزش سهام عدالت در ۶ ماه گذشته حدود ۱۱ میلیون تومان افت کرده یعنی از ۲۱ میلیون تومان به ۹/۹ میلیون تومان رسیده است و این موضوع باعث گلایه زیاد دارندگان این سهام شده است.

نمادهایی چون وتجارت، وبصادر، فملی، فولاد، شتران، شپنا، فارس و وبملت نمادهایی هستند که در جریان معاملات ۴ هفته گذشته روندی نزولی داشتند و ارزش سبد سهام عدالت به دلیل روند نزولی این نمادها نزولی شد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2819