printlogo


استاندار کرمان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:
بازگشت اعتبارات اسناد خزانه در شرایط بی پولی، ظلم به استان است
بازگشت اعتبارات اسناد خزانه در شرایط بی پولی، ظلم به استان است
کد خبر: 2856
استاندار کرمان در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری، با بیان اینکه امکانات و ظرفیت های روستاها باید به شکل بهینه مورد استفاده قرار گیرند، گفت: در استفاده از ظرفیت های بودجه، وضعیت استان مناسب نیست...
علی زینی‌وند منظومه‌های روستایی را نوعی سند آمایش برای روستا دانست و بیان کرد: امکان بازبینی اشکالات در منظومه‌ها با توجه به بازه زمانی در نظر گرفته شده امکان‌پذیر است.
وی با پرسش اینکه ' آیا از سطح زیرکشت، آب موجود و محدوده روستایی الان استفاده بهینه می‌شود؟'، عنوان کرد: در سند سازگاری با کم‌آب بنا نیست که سطح کشاورزی پایین آورده شود، اما قرار هم نیست که بی‌حد و اصول (بی‌قواره) سطح زیرکشت را افزایش دهیم و حتما باید مکانیزاسیون و توسعه کشت‌های گلخانه را اجرا کنیم.
استاندار کرمان ابراز داشت: الان بیش از اینکه زمین‌های کشاورزی برای ما مثمر باشند، فقط زمین‌ها را سبز نگه داشته‌ایم و محصولی به ما نمی‌دهند. منظومه‌های روستایی قرار است راه‌های افزایش بهره‌وری را با امکانات موجود به ما بدهند.
زینی‌وند، تعریف زنجیره مشاغل را در منظومه‌های روستایی مورد تاکید قرار داد و گفت: پایه توسعه روستاها مشاغل خرد است و برای هر روستا مزیتی می‌تواند تعریف شود که براساس آن، مشاغل رونق یافته و محصولات آنها جهانی شود.
استاندار کرمان در ادامه جلسه به مدیران بر جذب اعتبارات اسناد خزانه تاکید کرد و گفت: بازگشت اعتبار در شرایط بی‌پولی، ظلم به استان است. مصوبه استان را مبنی بر جابجایی اعتبار بین دستگاهی در صورت عدم جذب، با قطعیت پیگیری می‌کنیم. دستگاههایی هستند که الان آمادگی جذب اعتبارات اضافه را دارند.
زینی وند گفت: علی رغم همه زحمات در جذب اعتبارات و استفاده از ظرفیت های بودجه وضعیت استان مناسب نیست. دو ماه پایانی سال باید اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.
وی عملکرد پایین استان در جذب اعتبارات را شایسته استان ندانست و گفت: لیست پروژه های نیمه تمام استان توسط معاون عمرانی استاندار تهیه شده و امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم آنها را تکمیل کنیم که اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت استان داشته باشیم.
استاندار کرمان همچنین با گرامیداشت ایام الله دهه فجر از افتتاح و کلنگ زنی پروژه های استان در این ایام در سفر استاندار و معاونان به شهرستان‌ها خبر داد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2856