printlogo


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد
جذب درآمدِ در شهرداری با کمترین فشار به اقشار آسیب‌پذیر
جذب درآمدِ در شهرداری با کمترین فشار به اقشار آسیب‌پذیر
کد خبر: 2902
رییس شورای اسلامی شهر کرمان، در نشست عمومی شورا، بیان کرد: لوایح درآمدی شهرداری در موعد مقرر، بررسی و تصویب شد، اما بخش‌هایی از آن نیاز به بازنگری و ویرایش دارد که پس از بررسی مجدد در کمیسیون‌ها، در صورت نیاز در جلسۀ شورا مطرح خواهد شد.محمد فرشاد بیان کرد: از شهرداری می‌خواهیم لایحۀ بودجۀ سال آینده را تدوین کرده و به شورا ارائه دهد تا در جلسۀ بعدی شورا بررسی شود...
وی خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان با توجه به محدودیت امکانات و دشواری شرایط فعلی، اقدامات ارزشمندی انجام داده و امور به‌خوبی در حال انجام است.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: شهرداری درخصوص جذب درآمد به‌گونه‌ای عمل کرده که کمترین فشار متوجه اقشار آسیب‌پذیر باشد و به‌دلیل شرایط کرونا و رکود ناشی از آن، در سال‌جاری، هیچ عوارضی از اصناف گرفته نشده است.
در ادامه، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا با اشاره به اینکه اعضای شورا در سال‌جاری، دغدغه‌هایی درخصوص چند پروژۀ تکلیفی داشتند که شهرداری به‌خوبی پیگیر همۀ آن‌ها بود و اقدامات مهمی در رابطه با این موارد انجام شده، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد، اصلاح راستگردهای پل «9 دی» در تقاطع «شهید مطهری» بود که در رابطه با تملک‌های مربوط به دو راستگرد آن، توافق حاصل شده است.
سیدحمیدرضا معین‌زاده‌ میرحسینی، یادآور شد: با توجه به اینکه تقاطع «شهید مطهری» قبل از ساخت تقاطع غیرهم‌سطح، خیلی زنده و پویا بود و ساخت پل، این بخش از شهر را دچار رکود نسبی کرد، تقاضا داریم تا قبل از پایان سال، این دو راستگرد باز شوند تا حیات شهری مجدد به این قسمت از شهر برگردد.
وی ادامه داد: در بودجۀ امسال هم بر انجام اصلاحات موردنیاز در پل «9 دی»، پل «ایثار» و تقاطع «بهمنیار» تأکید شده بود که هر سه مورد هم توسط شهرداری پیگیری شده، اما به نظر می‌رسد تقاطع «شهید مطهری» می‌تواند سریع‌تر اجرا شود.
سپس، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا، با ابراز خرسندی از رویکرد مثبت و توجه ویژۀ اعضای شورا به امور مربوط به بانوان در جنبه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت شهر و شوار، اهتمام ویژه‌ای در ساخت پارک، خانۀ فرهنگ ویژۀ بانوان و کارآفرینی در حوزۀ بانوان وجود داشته و به‌زودی گزارشی از اقدامات انجام‌شده در خصوص بانوان ارائه خواهد شد.
زهرا لری، به تقاضای اهالی ساکن کوچه «گلبرگ» در خیابان «گلدشت» جهت تأسیس یک مرکز فرهنگی در این محله اشاره کرد و بر اقدام سریع‌تر جهت رسیدگی به آرامگاه «سرهنگ شهید سخایی» نیز تأکید کرد.
وی با بیان اینکه ساماندهی محل انتظار کارگران فصلی و ساختمانی در نقاط مختلف شهر، یکی از دغدغه‌های همیشگی شورا بوده، افزود: متأسفانه این گروه از کارگران در بخش‌هایی از شهر در شرایط نامطلوب می‌ایستند و از شهرداری تقاضا داریم طرحی را برای ساماندهی این گروه از کارگران و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه دهد؛ ضمن اینکه لازم است فضای مناسبی برای انتظار این‌دسته از کارگران در سطح شهر در نظر گرفته شود.
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا، با اشاره به نام‌های پیشنهادی کمیتۀ تخصصی نام‌گذاری شهرداری و بررسی آن‌ها در کمیسیون، نام‌هایی که مصوب شده، ازجمله نام‌گذاری معبر واقع در بزرگراه «امام رضا»(ع) به نام «شهیدان حسنی سعدی» و تغییر نام شهرک «ارتش» به نام «شهدای ارتش»، را اعلام کرد.
رییس شورا در این رابطه بیان کرد: برای تغییر نام معابر باید موارد مختلفی بررسی شود، ازجمله اینکه برخی نام‌ها بار ارزشی دارد و متولی خاصی در شهر دارند که برای تغییر این نام‌ها باید حتماً نظر دستگاه متولی مربوط گرفته شود.
لری، در ادامه به بخش دیگری از نام‌گذاری‌های مصوب در کمیسیون فرهنگی ازجمله نام‌گذاری چند معبر در شهرک «شهید مطهری» به نام‌های «شمشاد»، «الماس»، «عقیق» و «نارون»، بلوار حدفاصل بلوار «کرامت» و خیابان «شهدای ناجا» به نام «فواد کرمانی»، خیابان واقع در بلوار «هوانیروز» به نام «خلبان شهید حسین طیاری» و همچنین نام‌گذاری یک معبر 20 متری واقع در خیابان «شهید کازرونی» به نام شهید «اسدالله رئیسی» اشاره کرد.
وی افزود: با نام‌گذاری چند معبر در شهرک «شهید مطهری» به نام‌های «صنوبر» و «یلدا»، و نام‌گذاری بوستان واقع در کوچه 33 خیابان «سده» به نام بوستان «سده»، موافقت شد.
در ادامه، محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا، بیان کرد:بهتر است دلیل مخالفت با برخی اسامی عنوان شود.
فرشاد، رییس شورا نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: برخی اسامی، پیشنهادهای مردمی هستند که بسیار متنوع و متعددند؛ پس از بررسی اسامی پیشنهادی در کمیته تخصصی نام‌گذاریِ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری که با حضور متخصصان برگزار می‌شود، نام‌های منتخب به کمیسیون فرهنگی شورا ارسال می‌شود و در کمیسیون نیز با در نظر گرفتن جوانب مختلف، برخی نام‌ها مصوب و درنهایت در نشست عمومی مطرح می‌شود.
فرشاد همچنین به پیشنهاد فتح‌الله مؤیدی، مبنی بر اینکه به پاس نیم‌قرن مجاهدت و خدمات فرهنگی و دینی مرحوم «آیت‌الله سیدیحیی جعفری» و وجهۀ خوش‌نام ایشان در بین همۀ اقشار جامعه، در ورودی‌های شهر، تابلوهایی با عکس ایشان جانمایی شود، اشاره کرد.
وی ادامه داد: دلیل نام‌گذاری خیابان «امام‌جمعه» به این نام، به‌خاطر سکونت آیت‌الله جعفری، امام جمعۀ وقت کرمان در این خیابان بوده، اما خانوادۀ ایشان بیان داشته‌اند که ضرورتی به نام‌گذاری یک معبر به نام ایشان وجود ندارد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: این پیشنهاد را مطرح کردیم که نام آیت‌الله جعفری بر خیابان «امام‌جمعه» گذاشته شود و روی تابلوها در کنار همان نام قبلی قرار گیرد که این پیشنهاد باید بررسی شود.
فرشاد خاطرنشان کرد: شهرداری برای جانمایی تصویر یادبود «آیت‌الله جعفری» در ورودی‌های شهر اقدام کند.
حسین چناریان نیز در این رابطه بیان کرد: بهتر است اِلمان یا تصویر یادبود «آیت‌الله جعفری» در ورودی شهر از سمت جادۀ زرند که در حال به‌سازی است، قرار گیرد.
در ادامه، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا با اشاره به نامۀ درخواست شهرداری مبنی بر واگذاری تعدادی از جایگاه‌های CNG شهر کرمان به بخش خصوصی ازطریق مزایده، خاطرنشان کرد: در نامۀ شهرداری اشاره شده که 14 سال است مدیریت جایگاه‌های CNG با مشارکت شرکت نفت به شهرداری واگذار شده است؛ در حالی‌که بخش قابل‌توجهی از این جایگاه‌ها زیان‌ده هستند.
فتح‌الله مویدی افزود: در حال حاضر، چهار جایگاه CNG تعطیل‌اند و شهرداری پیشنهاد واگذاری 10 جایگاه را ازطریق مزایده به بخش خصوصی مطرح کرده که اعضای کمیسیون با پیشنهاد شهرداری موافقت کردند.
در نشست عمومی هم با این پیشنهاد شهرداری موافقت شد.
سپس، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با اشاره به بررسی موضوع خارج از رده کردن اتوبوس‌های اسقاطی در چند جلسه، بیان کرد: طبق دستور وزارت کشور باید اتوبوس‌هایی از رده خارج شوند که به هیچ وجه قابل استفاده نیستند و ما از شهرداری درخصوص تعداد اتوبوس‌های غیرقابل استفاده و شرایط آن‌ها را استعلام کردیم.
محمدجواد کامیاب افزود: طبق گزارش شهرداری، مجموعاً 43 دستگاه اتوبوس غیرقابل استفاده اعلام شد و همچنین اعلام شد امکان خرید 32 دستگاه براساس نامۀ سازمان همیاری‌ شهرداری‌های کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با خارج از رده کردن 37 دستگاه اتوبوس اسقاطی و غیرقابل استفاده موافقت کردند مشروط به اینکه خللی در سرویس‌دهی به مردم به وجود نیاید.
در نشست عمومی شورا نیز با مصوبۀ کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا موافقت شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه و منابع پایدار شورا نیز بیان کرد: درخصوص انتخاب چند شرکت حسابرسی جهت بررسی صورت‌وضعیت‌های شهرداری در سال 1397 در کمیسیون گفت‌وگو شد و درنهایت پنج مؤسسه براساس حداقل هزینه و حداکثر بازدهی معرفی شدند.
حسین چناریان، همچنین قیمت واگذاری هشت مورد لچکی را که در کمیسیون تصویب شده، اعلام کرد.
وی بیان کرد: با پیشنهاد شهرداری در خصوص واگذاری یک قطعه زمین در جاده قدیم ماهان به شخص خیّری، ازطریق مشارکت شهرداری در پرداخت هزینه صدور پروانه با هدف احداث یک باب مدرسه 24 کلاسه به نام شهید «مجید علی‌احمدی» موافقت شد.
احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا نیز در این نشست بیان کرد: اساس‌نامۀ مشاوران جوان شورای شهر کرمان تا جلسۀ آینده بررسی شود و اعضا نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.
سپس، علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا به نامۀ درخواست شهرداری درخصوص مجوز ترک تشریفات برای تکمیل عملیات جدول‌گذاری و به‌سازی اطراف تقاطع غیرهم‌سطح «سربازان گمنام امام زمان»(عج) جهت تکمیل سریع‌تر پروژه اشاره کرد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
رامین ارجمندکرمانی، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورا نیز به موضوع قدرالسهم شهرداری در تفکیک اراضی و نامۀ شهرداری به شورا جهت کسب تکلیف در این رابطه اشاره کرد.
در ادامه، اعضای شورا درخصوص موضوع قدرالسهم شهرداری در تفکیک اراضی، با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن قانون در این مورد، بر ضرورت بررسی بیشتر و کارشناسانۀ این موضوع و گرفتن استعلام از نحوۀ اجرای این قانون در شهرداری‌های سایر نقاط کشور و همچنین استعلام از سایر اداره‌ها و سازمان‌های مربوط تأکید کردند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2902