printlogo


دستاوردی برای استان؛
کرمان رتبه دوم «شوراهای گفت و گوی کشور» را کسب کرد
کرمان رتبه دوم «شوراهای گفت و گوی کشور» را کسب کرد
کد خبر: 2903
یکصدودومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به تقدیر از شوراهای استانی برگزیده بر اساس ارزیابی عملکرد 6 ماهه نخست سال 99 توسط دبیرخانه شورا اختصاص داشت که بر این اساس، استان ‌های اصفهان و خوزستان رتبه اول مشترک، خراسان رضوی و کرمان رتبه دوم مشترک و بوشهر رتبه سوم را به خود اختصاص دادند...
در این نشست از «علی زینی وند» استاندار کرمان و «سیدمهدی طبیب زاده» رئیس اتاق کرمان به عنوان رئیس و دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اهدای لوح تقدیر، تشکر و قدردانی شد.
استاندار کرمان در این نشست یکی از مسائل اساسی کشور را مسئله تامین مالی دانست و گفت: وزیر اقتصاد از سهم بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه ها سخن گفتند اما در حال حاضر به دلیل عدم اعتماد مردم و شرکت های صاحبان سرمایه به این بازار مهم، این ظرفیت فعال نمی شود و نمی توان از آن استفاده کرد. علی زینی وند، با اشاره به اینکه در استان کرمان چند شرکت مهم مانند مس کرمان، گل گهر سیرجان، گهر زمین و مس شهید باهنر و ... فعال هستند و 11 درصد از بازار سرمایه را در اختیار دارند، ادامه داد: اما اگر بخواهیم در استان جاده بسازیم و یا طرح عمرانی دیگری را انجام دهیم، توان تامین مالی این پروژه ها را از بازار سرمایه نداریم.
وی تاکید کرد: باید به این موارد در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی پرداخته تا حل شود و همچنین در صورت رفع محدودیت های ناشی از تحریم ها می توان در مورد فاینانس و سرمایه گذاری خارجی مباحثی مطرح شود. زینی وند، اظهار کرد: در حوزه بانک ها به ویژه مقررات زدایی، اتفاقات بسیار خوبی در دو دوره اخیر فعالیت وزارت اقتصاد روی داده اما به نظر می رسد در حال حاضر به دلیل تحریم ها رها شده که باید ادامه یابد. استاندار کرمان افزود: درخواست داریم شورای گفت و گو را اصلا اداری نکنیم و بگذاریم این شورا در مقررات زدایی، سیاستگذاری  و البته جلوگیری از مقررات افزایی پیش رود.
وی بیان کرد: بخش خصوصی حرف برای گفتن دارد و باید از این ظرفیت و پیشنهادهای آن ها استفاده شود، زیرا دولت به دلیل درگیربودن در فعالیت های اجرایی، فرصت فکر کردن ندارد. زینی وند، در رابطه با فعالیت اتاق کرمان گفت: اتاق کرمان اندیشکده تشکیل داده، کار راهبری انجام می دهد، در بحث مقررات زدایی کار عظیمی صورت داده و پنجره واحد الکترونیکی را پیش می برد. وی ادامه داد: کارگروه توسعه زیرساخت های استان را به اتاق کرمان واگذار کرده ایم که چشم انداز نیازهای زیرساختی 10 سال آینده استان را در یک ماه تعریف کرده اند.
استاندار کرمان بیان کرد: گل گهر سیرجان تا سال 1404 حدود 1800 مگاوات برق نیاز دارد اگر چه برق در کشور سراسری است اما استان ها باید سهم خود را انجام دهند که در این زمینه در کرمان تولید و مصرف برق مساوی است، به همین دلیل به گل گهرسیرجان و مس سرچشمه تکلیف شده تا پایان سال سه نیروگاه 500 مگاواتی ترکیبی کلنگ زنی کنند که اولین آن در بهمن ماه انجام خواهد گرفت. زینی وند، در ادامه پرداختن به ظرفیت های معطل مانده کشور، صنایع کوچک و متوسط، مشاغل خانگی و توسعه صادرات را مورد تاکید قرار داد.
گفتنی است تاکنون پنجاه و شش نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان برگزار شده و شورای استانی کرمان پیش از این در سال های 95 و 98 نیز توانسته در جمع برترین های کشور قرار گیرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2903