printlogo


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خبر داد
واکسیناسیون کرونا در کرمان آغاز شد
واکسیناسیون کرونا در کرمان آغاز شد
کد خبر: 2942
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آغاز واکسیناسیون کرونا در کادر بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد.دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در شهر کرمان آغاز شد و کمتر از دو ساعت است که تعدادی واکسن به دست ما رسیده و توزیع وزارتخانه ای بوده است.

وی افزود: 230 عدد واکسن به دانشگاه علوم پزشکی کرمان تخصیص داده شده که در دو مرحله به فاصله سه هفته تزریق می شود و امیدواریم مرحله به مرحله واکسن ارسال شود.

رشیدی نژاد تصریح کرد: اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر بهداشت و درمان است و در این گروه نیز پزسنلی که بیشتر با بیماران کرونائی در ارتباط هستند، در اولویت قرار دارند و شامل همکاران بخش "آی سی یو" کرونا می شود.

وی بیان کرد: روزانه تزریق واکسن کرونا را انجام می دهیم و امیدواریم به خیر و خوبی بگذرد و زودتر از شر این ویروس خلاص شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طبق دستورالعمل وزارتخانه واکسیناسیون در چهار فاز انجام می شود و فاز اول مخصوص کادر بهداشت و درمان و افراد در معرض خطر، سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای مشخص است و فاز اول دو تا سه ماه است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز نخست به اتمام برسد.

وی افزود: در فاز اول کادر بهداشت و درمان، سالمندان و بیماران در معرض خطر گنجانده شده اند و فاز دوم کسانی که در این دسته قرار ندارند و فاز سوم افراد بین 18 تا 65 سال واکسینه می شوند و در طول یک سال به حدود 60 تا 70 درصد افراد جامعه واکسن تزریق می شود.

رشیدی نژاد در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند تهیه واکسن از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با آگاهی و تائید کامل مراجع ذیصلاح صورت گرفته، از نظر ما مورد تائید است و تزریق صورت می گیرد و خوشبختانه برخی از متخصصان عفونی ما که در اولویت هستند، اعلام آمادگی برای تزریق واکسن کرده اند و در همه جای دنیا این کار صورت می گیرد و خداروشکر آغاز واکسیناسیون در کشور ما نیز اتفاق افتاد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، گفت: به دلیل اینکه فعلا نمی شود برای همه واکسیناسیون انجام داد، چه کسانی واکسن می زنند و همه مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و توصیه سیستم بهداشتی در داخل کشور و سازمان بهداشت جهانی این است تا حذف و یا عبور از مرحله کرونا، بهداشت را رعایت و ماسک بزنیم، فاصله را رعایت و از تجمعات پرهیز کنیم.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2942