printlogo


رییس سازمان صمت جنوب کرمان خبر داد
مس کرور با ذخیره 20 میلیون تنی در آستانه فعال سازی
مس کرور با ذخیره 20 میلیون تنی در آستانه فعال سازی
کد خبر: 2953
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: فعال سازی معدن مس کرور با ذخیره تقریبی 20 میلیون تن به عنوان بزرگترین معدن در جنوب کرمان، یکی از اولویت های اصلی سازمان صمت جنوب است که مزایده انتخاب پیمانکار آن انجام شده و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

مروجی فرد در دیدار با دادستان شهرستان عنبرآباد ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و خون شهدای انقلاب، گفت: حوزه بازار همیشه کمک کار و جلودار در همراهی انقلاب اسلامی بوده و به خوبی و در شرایط مختلف چه قبل از پیروزی انقلاب، چه بعد از آن و در تمامی شرایط سخت همراهی و حمایت خود را از کشور، انقلاب و مردم دریغ نکرده است.

وی در ادامه ضمن ارائه خلاصه ای از عملکرد سازمان در حوزه شهرستان عنبرآباد افزود: شهرستان عنبرآباد با بیش از 2000 واحد و 10 اتحادیه صنفی یکی از شهرستان های مهم و سرآمد در حوزه بازار جنوب کرمان می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین با اشاره به چندین طرح صنعتی و معدنی مهم در این شهرستان گفت: فعالسازی معدن مس کرور با ذخیره تقریبی 20 میلیون تن به عنوان بزرگترین معدن در جنوب کرمان، یکی از اولویت های اصلی سازمان می باشد که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته مزایده انتخاب پیمانکار انجام شده و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

وی افزود: ان شا الله کلنگ آغاز کار در این معدن قبل از سال جدید به زمین زده خواهد شد و امید داریم طی یک سال و نیم آینده شاهد راه اندازی آن باشیم که این مهم، پیشرفت و آینده اقتصادی جنوب کرمان را رقم خواهد زد.

مروجی فرد همچنین با اشاره به اشباع شهرک صنعتی شهرستان عنبرآباد گفت: یکی از اولویت های دیگر سازمان در این شهرستان، جانمایی و احداث شهرک صنعتی جدید در این شهرستان می باشد که خوشبختانه رایزنی هایی نیز در این زمینه انجام شده است و نیازمند حمایت دستگاه قضا برای تسریع در انجام کار می باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین تصریح کرد: یکی از مسائل مهم دیگر کارگروه رفع موانع تولید می باشد که به خوبی در این شهرستان تاکنون انجام شده و همانطور که تاکنون دستگاه قضا همراه و همکار مجموعه تولید بوده، با مشارکت در کارگروه رفع موانع و با قوت همچنان در این راه با سازمان همراهی نماید تا شاهد رفع مشکلات موجود و پیشرفت و آبادانی بیشتر شهرستان و منطقه باشیم.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و طرح ویژه نظارت بر اصناف گفت: با تلاش های انجام گرفته در سازمان به حمدلله مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز مردم نداریم و به اندازه کافی همه اقلام در انبارها ذخیره شده و برای نظارت بیشتر نیز طرح ویزه نظارتی از 15 بهمن ماه به مدت 2 ماه آغاز شده و از مجموعه قضا می خواهیم در این امر مهم و در جهت ایجاد و حفظ آرامش در بازار و تامین و توزیع مایحتاج مردم، با این سازمان همراهی داشته باشید.

دادستان عنبرآباد نیز در این جلسه گفت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و رویکرد مثبت و حساسیت ویژه رئیس محترم قوه قضائیه، اجازه نخواهیم داد افراد سودجو به بهانه های واهی از تولید داخلی جلوگیری کرده و در این راه مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: بازار همیشه نقش اصلی و محوری در جامعه داشته و درحیطه کاری قضا نیز همیشه یاور و حمایت کننده بوده مانند بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمده که همیشه بازاریان سرآمد انجام این امر خیر بوده اند.

سلیمانی تاکید کرد: در بحث ایجاد شهرک جدید صنعتی که کار بسیار خوب و لازمه پیشرفت صنعتی شهرستان هست و همینطور در بحث حمایت از واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد آرامش و ثبات در بازار و هر جا که نیاز باشد مجموعه قضا در شهرستان عنبرآباد آماده هرگونه همراهی و همکاری کامل در این راه می باشد.

گفتنی است که به مناسبت دهه مبارک فجر و در راستای تعامل مجموعه تولید و قضا، رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به همراه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان عنبرآباد و جمعی از روسای اتحادیه های صنعتی و هیات رییسه اتاق اصناف شهرستان عنبرآباد با دادستان شهرستان عنبرآباد دیدار کردند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2953