printlogo


5 درس در ساختن یک کسب وکار؛
بلندپرواز بمانید
بلندپرواز بمانید
کد خبر: 2957
تعریف چیزهایی که باید به آن ها توجه کنیم و چیزهایی که می توانیم انجام آن را به تاخیر بیندازیم، به ما کمک می کند تا کسب وکار را به جایی که باید، برسانیم...

کریس استگنر، مدیرعامل و موسس Very Big Things است. نزدیک به 13 سال است که شرکت خود را اداره می کند و تجربه های زیادی از فضای کسب وکار کسب کرده است. در ادامه خلاصه ای از پنج درس را می خوانید که کریس استگنر در سال های کارآفرینی اش، آموخته و در فوربز منتشر شده است.   

تعیین ارزش های اصلی

دشوار است که درباره هویت و مسیر یک استارت آپ، بدون دانستن ارزش های اصلی آن چیزی بدانیم. پس برای مشخص کردن ارزش های اصلی درنگ نکنید. این ارزش های می تواند در تعیین اولویت ها هم به شما کمک کند. ارزش های اصلی از هویت استارت آپ شما سرچشمه می گیرد. برای مثال، در شرکت من، یکی از ارش های اصلی شاد بودن گروه، شادی مشتری و تولید محصولات یا خدمات استثنایی است. به همین سادگی. ما هیچ وقت از این ارزش ها غافل نمی شویم. هرچه آنچه که انجام می دهیم و می گوییم، با نگاه به این ارزش هاست. به نظر من، بهتر است  تعداد ارزش های اصلی شرکت را به سه مورد محدود کنید. در نهایت این ارزش ها به شما کمک می کند تصمیم هایی که لازم است را بگیرید.

ساختن محیط برنده

یکی از نکته های کلیدی در کار استارت آپ ها، ایجاد محیطی است که همه اعضای گروه در آن به انگیزه کافی برای نوآوری برسند. گردآوری گروه، یکی از هیجان انگیزترین کارهای کارآفرینان است اما نکات ظریفی برای انجام درست این کار وجود دارد. برای افرادی که استخدام می کنید، اهمیت دارد که بدانند نقش آن ها چیست تا به بهترین نحو، آن را ایفا کنند. این تلاش آن ها می تواند با تعیین مسیر روشن برای کار آن ها محقق شود. شما باید کسانی را استخدام کنید که می خواهند برنده شوند و حاضرند برای منافع شرکت، «من»ِ خود را کنار بگذارند و در قالب گروه کار کنند. من همیشه برای تعریف بهتر این نکته، یک گروه ورزشی را مثال می زنم. چه چیزی باعث می شود یک گروه در مسابقه ورزشی پیروز شود؟ مسیر روشن، اشتیاق به برنده شدن و اینکه همه از نقش خود آگاهی دارند. وقتی ارزش های شرکت برای افراد توضیح داده شود، آن ها بهتر می دانند برای چه کار می کنند.

ارائه تجربه های معنادار

فرمول خلق ارزش در شرکت، توانایی ارائه محصولات یا تجربه های با معنا به طور همزمان است. ارائه تجربه های معنادار بسیار مهم است اما لزوما به ارائه محصولاتی با کیفیت بالا محدود نمی شود. به عنوان کسی که یک شرکت را رهبری می کند، در موارد متعدد می بینید که  کیفیت محصولات با آنچه انتظار داشتید، همخوانی ندارد. اما اگر بدانید برای عمل به چه ارزشی تلاش می کنید، به مسیر ادامه خواهید داد. باورش سخت است اما کیفیت خدمات یا محصولاتی که فراهم می کنید، اگر منجر به تجربه ای دردناک شود، هیچ ارزشی ندارد. تجربه به من ثابت کرده مردم حمایت عالی و محصولات متوسط را به محصولات عالی و پشتیبانی متوسط ترجیح می دهند.

تعیین اولویت های روشن  

این یکی از سخت ترین درس هایی است که از کسب وکار می گیریم. تعریف چیزهایی که باید به آن ها توجه کنیم و چیزهایی که می توانیم انجام آن را به تاخیر بیندازیم، به ما کمک می کند تا کسب وکار را به جایی که باید، برسانیم. اگر ماموریت شما تحویل بهترین کالا و خدمات به دنیاست، پس اولویت شما هم همین است و هرچیز دیگری، در درجه دوم در اولویت بندی شما قرار می گیرد. پس از تعیین ماموریت و انجام آن می توانید اولویت های بعدی را هم تعیین کنید. برای مثال، پس از تقویت گروهی که باید ماموریت اصلی را انجام دهند، روی بخش فروش و بازاریابی سرمایه گذاری کنید.

دوست شدن با شکست ها

به گفته وارن بافت بزرگ «امروز کسی زیر سایه ای نشسته، چراکه مدت ها پیش کسی درختی را کاشته است». اگر می خواهید در حوزه کار خودتان به یک متخصص تبدیل شوید، باید دانه ای از دانش را بکارید و به آن اجازه رشد و تبدیل شدن به یک درخت را بدهید. شکست بخورید و دوباره به پیمودن راه ادامه دهید. خود را محصولی بدانید که درحال تکمیل است. ترس از شکست را از بین ببرید. به شکست ها مثل یک دوست فکر کنید. این به شما کمک می کنید گام به گام به اهداف خود نزدیک شوید. بلند پرواز باشید و در مسیری که حرکت می کنید، استقامت به خرج دهید. این به شما کمک می کند در جهان کسب وکار، زنده بمانید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2957