printlogo


با حضور شهردار کرمان؛
ساخت تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان» بررسی شد
ساخت تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان» بررسی شد
کد خبر: 3229
با حضور شهردار کرمان، نقاط قوت و ضعف اجرای طرح تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان»، مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت. سیدمهران عالم زاده در جلسه‌ای که با حضور پیمانکار طرح و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان و رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد، اجرای این تقاطع را از جمله پروژه‌های مهم شهرداری در سال‌جاری بیان کرد.
عالم‌زاده افزود: این پروژه توسط مشاور و کارشناسان ذی‌صلاح طراحی شده و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در دست اجرا است.
وی به شروع ساخت تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان» از اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: قرار است با ساخت تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان»، ادامۀ مسیر بلوار «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی»، ضمن عبور از روی پل راه‌آهن، به «غدیر دو» وصل شود تا مسیر این بلوار به سمت فرودگاه ادامه پیدا کند.
شهردار کرمان بیان کرد: در اجرای این پروژه، چگونگی تملک املاک مسیری و محدودۀ تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان» نیز در دست بررسی است.
عالم‌زاده با اشاره به اینکه اجرای تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان» به‌دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا، مقداری از برنامۀ زمان‌بندی عقب مانده است، گفت: در اجرای این تقاطع غیرهم‌سطح با معارض‌هایی روبه‌رو هستیم که سعی در حل‌و‌فصل آن‌ها داریم.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز تعیین‌تکلیف مدیریت مالی پروژه را مهم دانست و افزود: وضعیت تملک املاک مسیری باید روشن شود.
رامین ارجمندکرمانی با اشاره به اینکه طرح اولیۀ این پروژه در سال ۱۳۹۳ ارایه شده است، گفت: این پروژه هرچند توجیه فنی و ترافیکی بالایی دارد، اما به‌دلیل حجم تملک املاک مسیری، احتمال دارد اجرای کار را با معارض‌ها و مشکلاتی روبه‌رو کند.
وی تأکید کرد: با استناد به طرح گذشته باید با حداقلِ تملک، کار انجام و با در نظر گرفتن حرکت‌های چهارسطحی در پل، کدهای ارتفاعی بیشتر بررسی شود.
ارجمندکرمانی افزود: این تقاطع از لحاظ اجرایی و اقتصادی می‌تواند بهینه‌تر باشد؛ بنابراین، در صورت امکان در آن بازنگری شود.
در ادامۀ این جلسه، مدیر مؤسسه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در کرمان، با تأکید بر اینکه باید در مورد رفع بعضی از معارض‌های موجود در اجرای پل مواردی مطرح و تصمیم‌گیری نهایی شود، گفت: در اجرای این پروژۀ ترافیکی، یک‌سری از نقاط به‌صورت ثابت و غیرقابل تغییر و بخشی به‌صورت قابل تغییر وجود دارد.
سنجری با بیان اینکه تا حد ممکن، بخشی‌هایی از اجرای طرح را درجهت به حداقل رساندن رفع معارض‌ها تغییر داده‌ایم، افزود: درنهایت شهرداری به‌عنوان کارفرما باید نظر دهد.
وی افزود: در طراحی تقاطع غیرهم‌سطح «شهدای خلبان»، حرکت خودروها در جهت‌های مختلف پیش‌بینی شده ‌است. سنجری ادامه داد: با اجرای این پروژه و ساخت امتداد بلوار «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی»، روان‌سازی قابل توجهی در ترافیک بلوار «جمهوری‌اسلامی» شاهد خواهیم بود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3229