printlogo


در نشست مجازی توسعه همکاری‌های اقتصادی،مطرح شد
توسعه روابط اقتصادی کرمان با «هند» نیازمند برنامه راهبردی
توسعه روابط اقتصادی کرمان با «هند» نیازمند برنامه راهبردی
کد خبر: 3270
نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی استان کرمان و کشور هند به صورت مجازی و با حضور استاندار کرمان، رییس اتاق بازرگانی کرمان، سفیر ایران در هندوستان و فعالان اقتصادی برگزار شد.
در این نشست علی زینی‌وند، استاندار کرمان با تبیین ویژگی‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف از جمله تجارت و کشاورزی، بر لزوم تهیه یک برنامه راهبردی و دقیق برای تقویت همکاری اقتصادی با هند تاکید کرد.
زینی‌وند گفت: استان کرمان به دلیل نزدیکی به چابهار از مزیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است و برای توسعه و تسهیل ارتباط ریلی برنامه داریم.
او با بیان اینکه محصولات استان در بخش کشاورزی، معدنی و... می‌تواند به نیازهای بازار هند پاسخ بدهد، تصریح کرد: به این منظور لازم است یک گروه سیاست‌گذاری قوی شکل بگیرد تا ضمن شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های تجاری برای ارتباط با بازار هند برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.
استاندار کرمان تصریح کرد: لازم است برخی محصولات مورد نیاز هندوستان مطابق با نیاز سفارش دهنده به صورت پایلوت در کرمان تولید و به این کشور صادر شود تا زمینه توسعه همکاری‌های تجاری مهیا شود.
دکتر زینی‌وند تاکید کرد: ما باید مختصات تجارت حرفه‌ای در بازارهای دنیا را بشناسیم و به همین منظور لازم است در گمرکات کشور هم برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3270