printlogo


عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:
توسعه نامتوازن عامل ایجاد ۱۴ میلیون حاشیه‌نشین در کشور
توسعه نامتوازن عامل ایجاد ۱۴ میلیون حاشیه‌نشین در کشور
کد خبر: 338
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر اینکه توسعه نامتوازن شهر‌ها، عامل اصلی به وجود آمدن حاشیه نشینی است، گفت: در حال حاضر ۱۴ میلیون حاشیه‌ نشین در کشور وجود دارد و نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود.

یحیی کمالی پور  با انتقاد از عملکرد وزارت کشور درخصوص کنترل و ساماندهی حاشیه نشین‌ها ‌گفت: وزارت کشور نتوانسته است به خوبی از عهده مسئولیت خود در خصوص ساماندهی و اسکان حاشیه نشینان بر بیاید، افزایش حاشیه‌نشینی یکی از موضوعات اولویت‌دار در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که علت اصلی آن مهاجرت و خالی شدن روستا‌ها و سکونت آنها در اطراف شهرهای بزرگ است، بی تردید حاشیه نشینی در یک شب به وجود نمی‌آید و پدیده‌ای دراز مدت بوده و ممکن است از یک فرد و گروه شروع و به شهرک و منطقه تبدیل شود.

افزایش  تعداد حاشیه‌نشین‌ها زنگ خطری برای کشور است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حدود 14 میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد تصریح کرد: افزایش  تعداد حاشیه‌نشین‌ها زنگ خطری برای کشور است و  نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود.

سرریز مشکلات حاشیه‌نشین‌ها متوجه شهرها است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی یکی از پنج آسیبی است که مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکیداتی داشتند افزود: در حاشیه شهرها کنترل، نظارت و مدیریت به میزان کافی وجود ندارد. در سکونت گاه‌های غیر رسمی افرادی با فرهنگ‌های مختلف در یک منطقه جمع می‌شود و مشخص نیست از این خرده فرهنگ‌ها چه چیزی خارج می‌شود.

کمالی پور با اشاره به اینکه سر ریز تمامی مشکلات حاشیه‌نشین‌ها متوجه شهرها است، گفت: باید هر چه سریعتر برای ساماندهی حاشیه نشین‌ها فکری اندیشیده شود، بی تردید با افزایش سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در اطراف شهرها، وزارت کشور به تنهایی ازعهده ساماندهی و مدیریت آنها بر نمی‌آید و همت و اراده همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حاشیه‌نشینی نتیجه نظام اداری مالی غلط کشور است؛ خاطر نشان کرد: زمانی که بدون توجه به معیارهای قانونی زمینی تصرف شده و  پس از مدتی شهرداری مجبور می‌شود، برق، آب و خدمات در اختیارشان قرار دهد، ناخداگاه بودجه را از مسیر خودش جدا می‌کند. 

توسعه نامتوازن در توسعه شهر‌ها، عاملی برای افزایش حاشیه نشینی

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه توسعه نامتوازن در توسعه شهر‌ها، عامل اصلی به وجود آمدن حاشیه نشینی است، اظهار کرد: عدم رعایت عدالت در تقسیم بودجه و بی‌توجهی به مناطق دور و محروم  و همچنین عدم ارائه امکانات رفاهی کافی به روستاها یکی از عوامل اصلی مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و نهایتاً افزایش حاشیه نشینی است. /

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/338