printlogo


مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران،تاکید کرد
تحریم صادرات فلزات بی‌اثر است
تحریم صادرات فلزات بی‌اثر است
کد خبر: 355
دکتر اردشیر سعد محمدی با بیان این‌که محصولات صادراتی ما شامل کاتد و میزان کمی کنسانتره است گفت: میزان صادرات کاتد و کنسانتره بستگی به نیاز این محصولات در داخل کشور دارد و اولویت ما تأمین نیاز داخل است و باقیمانده آن صادر می‌شود.
سعد محمدی با بیان این مطلب گفت: یکی از دلایل اینکه مس ایران صادرات خوبی دارد این است که از خلوص 99/999 درصدی برخوردار است و به خاطر این موضوع مشتری‌های زیادی در دنیا دارد.
وی افزود: با کار و تلاش تمام متخصصان و کارگران عزیزمان شرایط مساعدی در سیستم حاکم است.
وی گفت: تولید مس سال گذشته از مرز 245 هزار تن برای اولین بار در کشور عبور کرد و امیدواریم در سال 98 که به دستور مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام‌گذاری شده است میزان تولید را به بالای 260 هزار تن کاتد برسانیم.
سعد محمدی افزود: با برنامه‌های توسعه‌ای که در شرکت ملی مس صورت‌گرفته در سال‌های آینده به‌مراتب بیشتر از سال 98 افزایش تولید خواهیم داشت.
وی درخصوص صادرات مواد خام گفت: هم‌اکنون هیچ‌گونه صادرات مواد خام نداریم و مواد اولیه و خامی که از معادن بزرگ کشور استخراج می‌شود تبدیل به کنسانتره و درنهایت تبدیل به کاتد می‌شود.
وی گفت: برای اینکه بتوانیم برای صنایع پایین‌دستی کاتد تولید کنیم برنامه‌ریزی داریم تا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را فراهم کنیم تا ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با برنامه‌ریزی‌های جدیدی که در زمینه آموزش هدفمند داریم در آینده نزدیک باید به مرز‌های دانش در بخش مس دست پیدا کند و با تکنیک‌های روز دنیا که در حال گسترش است جلو بریم.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم تکنیک‌های روز را به لحاظ فنی در ساختار کارخانه و تولیدات فراهم کنیم و با این شرایط بتوانیم بهره‌وری بیشتری را در شرکت ایجاد کنیم.
سعد محمدی افزود: مطالعات جدیدی را شروع خواهیم کرد تا بتوانیم با استفاده از صنایع های‌تک که مورد مصرف مس داخلی است برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فرصت فراهم کنیم تا کشور از ارزش‌افزوده بیشتری برخوردار شود.
وی گفت: امیدواریم در تولید از معادن توازن را برقرار کنیم و معادن جدید را به تولید وارد کنیم تا ظرفیت تولید کنسانتره در آینده بالا برود.
وی افزود: به دنبال این هستیم که در سه سال آینده ظرفیت تولید را به حدود 400 هزار تن مس افزایش دهیم.
سعد محمدی درخصوص چالش‌ها در این صنعت گفت: چالش خاصی نداریم و با برنامه‌ریزی که انجام می‌دهیم باید بهره‌وری را در سیستم افزایش دهیم.
وی گفت: باید معدن‌کاری را به شرایط روز دنیا نزدیک کنیم و میزان تولیدات معدنی را ارتقا بدهیم و از سیستم‌های هوشمند مالی بهره ببریم تا بتوانیم تولید را به سمت اقتصادی شدن بیشتر شرکت جهت‌دهی کنیم.
وی درباره پیشرفت‌های فنی در این شرکت گفت: این حرکت در حال انجام است و از قبل هم بوده و امیدواریم که با همت متخصصان و بهره‌گیری از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌سرعت به این سمت حرکت کنیم.
سعد محمدی درباره میزان ذخایر مس در کشور هم گفت: میزان ذخایر اثبات‌شده ما هم‌اکنون بیش از 22 میلیون تن مس خالص است و اگر تولید مس را 250 هزار تن در سال بدانیم درواقع تا 40 سال آینده می‌توانیم تولید داشته باشیم، اما با اکتشاف جدید امیدواریم که میزان ذخایر داخلی کشور به‌شدت بالا برود.
وی افزود: میزان تولید مس محتوی حدود 300 هزار تن است و این میزان در حال ارتقا است و ما از این نظر در دنیا رتبه 20 را داریم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/355