printlogo


مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان،خبر داد:
رشد 7 درصدی ارایه اظهارنامه مالیاتی در کرمان
رشد 7 درصدی ارایه اظهارنامه مالیاتی در کرمان
کد خبر: 656
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: در سال جاری 62 هزار اظهارنامه در استان کرمان ارایه شده است که 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.
محمد سلمانی در دیدار با استاندار کرمان به همراه  معاونان اداره کل امور مالیاتی استان کرمان به مناسبت هفته مالیات گفت: در سال 96 بالغ بر 577 میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها اختصاص داده شد که این میزان در سال 97 به حدود 840 میلیارد تومان رسید ضمن آنکه در سه ماهه نخست سال جاری نیز رقم خوبی نیز از این محل به شهرداری های استان کرمان پرداخت شده است
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: در سال جاری 62 هزار اظهارنامه در استان کرمان ارائه شده است که 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
دکتر محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه تامین هزینه های اداره کشور از مسیر مالیات یکی از راه های موجود است که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز به همین روال انجام می شود افزود: معتقدیم در شرایطی که با کاهش تولید و صادرات نفت روبرو هستیم،  مالیات بهترین راه برای جدا شدن از اقتصاد نفتی به شمار می رود.
وی با اشاره به این مطلب که فعالیت در حوزه های مالیاتی نیازمند صبر، حوصله و تدبیر است، خاطرنشان کرد: این موضوع که مردم باید هزینه های اداره کشور را پرداخت کنند یک واقعیت انکار ناپذیر به شمار می رود.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه تعدد قوانین، آئین نامه ها و بخشنامه ها یکی از مشکلات موجود در حوزه مالیاتی به شمار می رود، اظهار کرد: اینکه قوانین به نحوی تدوین شده باشد که بتوان برداشت های مختلفی از آنها انجام داد یکی از مشکلات موجود است که باید با پیگیری های دولت و  مجلس برطرف شود.
وی گفت: قوانین باید روشن، مشخص و غیر قابل تفسیر به شکل های مختلف باشد زیرا وجود قوانین مستدل یکی از ابزارهای قوی برای کار است.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان بر تسلط کارکنان بر قوانین تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که کارکنان با تسلط به قوانین تلاش کنند تا در جاهایی که قانون اجازه تخفیف را داده است، این کار را انجام دهند و وظیفه ماست که در هر جا که در چارچوب قانون امکان کمک وجود دارد، ورود پیدا کنیم.
استاندار کرمان به نقش امور مالیاتی در توسعه اشتغال و رونق تولید در جامعه نیزاشاره و بیان کرد: مجموعه مالیاتی استان کرمان همراهی بسیار خوبی با دولت و مردم دارند که تلاش های این مجوعه شایسته تقدیر است.
فدایی عنوان کرد: در شرایط کنونی، کارکنان و مدیران باید با حوصله و متانت بیشتر با مردم برخورد کرده و به واحدها کمک کنند تا از تعطیلی آنها جلوگیری شود و بتوانیم از تحریم ها و فضای سخت اقتصادی کنونی عبور کنیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/656