printlogo


مدیرکل تامین اجتماعی استان،خبر داد:
700 میلیارد تومان؛ بدهی معوقه کارفرمایان کرمانی به تامین اجتماعی
 700 میلیارد تومان؛ بدهی معوقه کارفرمایان کرمانی به تامین اجتماعی
کد خبر: 669
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: 110 هزار خانوار مستمری بگیر در استان کرمان داریم که رشد هفت درصدی نسبت به سال قبل دارد و افزایش 5 درصدی بیمه شدگان در استان کرمان نسبت به سال 96 داشته ایم که از متوسط کشوری بالاتر است.
"علی حسینی" در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه ای کشور بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت را تحت پوشش خود دارد.
وی افزود: بیش از 3 میلیون خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی در کشور هستند و بیش از یک میلیون و 200 هزار کارفرما به عنوان بزرگ ترین شریک اجتماعی سازمان فعالیت می کنند.
حسینی تصریح کرد: در استان کرمان یک میلیون و 470 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و بیش از 50 هزار کارفرما در استان داریم که نسبت به سال گذشته کارگاه های فعال بیش از 12 درصد رشد داشته اند.
وی بیان کرد: در کارگاه های فعال استان بیش از 320 هزار بیمه شده اجباری مشغول به کار هستند و علاوه بر این تعداد، 150 هزار بیمه شده حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی و ... را داریم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: 110 هزار خانوار مستمری بگیر در استان کرمان داریم که رشد هفت درصدی نسبت به سال قبل دارد و افزایش 5 درصدی بیمه شدگان در استان کرمان نسبت به سال 96 داشته ایم که از متوسط کشوری بالاتر است.
وی افزود: 3650 نفر مقرری بیمه بیکاری در استان دریافت می کنند و تا سال گذشته استان کرمان کمترین مقرری را داشته اما در سال 97 رشد یک درصدی در مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان داشتیم که از متوسط کشور پایین تر است.
این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان تعهدات بلندمدت، مستمری بازنشستگی، فوت و .. به بازشستگان تامین اجتماعی پرداخت کرده ایم.
حسینی در ادامه اظهار کرد: بسته حمایتی تامین اجتماعی در راستای کمک به رونق تولید ابلاغ شده که یکی از آنها بخشودگی جرائم کارفرمایان است و از 13 خردادماه آغاز شده و کارفرمایان تا 13 شهریور امسال فرصت دارند با پرداخت اصل حق بیمه از پرداخت جرائم معاف شوند.
وی بیان کرد: 700 میلیارد تومان بدهی معوقه کارفرمایان به تامین اجتماعی استان کرمان است که 30 درصد آن جرائمی است که با معافیت می تواند به رونق تولید کمک کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: کارفرمایان همچنین می توانند با تقسیط بدهی به مدت یک سال و پرداخت اقساط در مدت مقرر از بخشودگی جرائم بهره مند شوند و باید مصوبه رفع موانع تولید را داشته باشد که تاکنون 5 هزار کارگاه درخواست بخشودگی جرائم داشته اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: با توجه به تعداد زیاد مراجعان به واحدهای تامین اجتماعی و به منظور کاهش مراجعات، طرح خدمات غیرحضوری دکتر نوربخش در سازمان تامین اجتماعی اجرا شده و حدود 30 نوع خدمت بدون مراجعه حضوری ارائه می شود.
حسینی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 96 درصد کارفرمایان استان کرمان به صورت غیرحضوری لیست به ما می دهند که در سال گذشته نزدیک به 900 هزار لیست برای ما به صورت الکترونی ارسال کرده اند و در همین موضوع از 900 هزار سفر غیرضروری کاسته شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: ایجاد پرونده الکترونیک در دست اقدام است و با این کار نیاز به فیزیک پرونده در شعب تامین اجتماعی برای دریافت خدمات نیست و با پرونده الکترونی به بیمه شدگان خدمت ارائه می شود.
وی افزود: اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان 26 شعبه اصلی، 16 شعبه اقماری و 12 کارگزاری فعال در سطح استان کرمان به مردم خدمت ارائه می دهد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/669