printlogo


مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو ،خبر داد
استفاده « کرمان خودرو » از ظرفیت بازار سرمایه
استفاده « کرمان خودرو » از ظرفیت بازار سرمایه
کد خبر: 676
مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالانه این شرکت، با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه بازار سرمایه از برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از پتانسیل این بازار در راستای ایجاد ارزش و تولید ثروت خبرداد.
 حامد شادکام، مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو با اشاره به فعالیت‌های انجام شده با تشریح دستاوردهای شرکت گفت: گروه اقتصادی کرمان‌خودرو در سال گذشته با تمرکز بر اطلاع‌رسانی به موقع و قابل اتکا، شفافیت اطلاعاتی مجموعه را به نحو چشمگیری بالا برده و در کنار آن ساختار راهبری شرکتی را به منظور صیانت از حقوق سهامداران مستقر کرده است.
وی استفاده از فرصت‌های موجود در بازار سرمایه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی شرکت برشمرد و گفت: به‌عنوان یک هلدینگ تخصصی و در راستای خدمت به تولید داخل در نظر داریم علاوه بر حوزه خودرو در سایر حوزه‌هایی که منجر به ارزش‌آفرینی و تولید ثروت می‌شود نیز ورود کنیم.
شادکام تغییر در ساختار سازمانی و مالی شرکت، استقرار راهبری شرکتی و همچنین شفافیت و اطلاع‌رسانی به موقع و قابل اتکا را از جمله اقدامات در این مسیر عنوان کرد و افزود: هدف اصلی از این اقدامات آماده‌سازی بستر لازم برای پذیرش در بازارهای بورس یا فرابورس است و این نوید را به سهامداران می‌دهیم که با راهبردهای جدید هیات‌مدیره برای شرکت، شاهد تحولات چشمگیر و با اهمیتی در شرکت باشیم.
مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو گسترش حوزه‌های فعالیت و همچنین تنوع در ساختار سهامداری شرکت را امکان مطلوبی برای بهره‌گیری ازظرفیت‌های بازار سرمایه دانست و گفت: استفاده درست و بهینه از منابع شرکت با تبدیل دارایی‌های کم بازده به دارایی‌های مالی پربازده از دیگر اقدامات و برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.
استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه بازار سرمایه درسال‌های اخیر، در اولویت دستور کار گروه صنایع خودروسازی کرمان قرار داشته و تلاش کرده در جرگه شرکت‌هایی باشد که از امکانات این حوزه حداکثر بهره را ببرد. وی درادامه به انتشار اوراق رهنی و مرابحه برای شرکت کرمان موتور و درج شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در بازار فرابورس و استفاده از خدمات رتبه‌بندی بازار سرمایه اشاره کرد. گروه اقتصادی کرمان خودرو در مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ١٣٩٧که ٢۵ تیر برگزار شد به ازای هر سهم مبلغ 10 تومان سود تقسیم کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/676