printlogo


رییس صندوق کارآفرینی امید در استان،خبر داد
پرداخت 742 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کرمان
پرداخت 742 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کرمان
کد خبر: 753
رییس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: در مجموع در زمینه اشتغال روستایی در استان کرمان 742 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و برای 2 هزار و 20 نفر شغل ایجاد شده است.
"یوسف پورواجد"اظهار کرد: اگر بخواهیم شفافیت و جدیت در کشور باشد، حتما باید رسانه فعال باشد و رسانه بازوی کمکی برای مسئولان است تا بتوانند کارها را درست و به موقع انجام دهند. 
وی افزود: اصحاب رسانه زحمات زیادی می کشند و اگر تلاش این عزیزان نبود، اخبار انقلاب و جنگ مخابره نمی شد و خبرنگارن شهدایی را تقدیم کرده اند و کار در حوزه خبر بسیار حساس و محترم است. 
پورواجد در ادامه با اشاره به عملکرد صندوق کارآفرینی امید در استان کرمان تصریح کرد: صندوق استان کرمان در 23 شهرستان فعالیت می کند و با 37 نفر از همکاران به مردم خدمات می دهد و برخی از شهرستان های استان تنها با یک نفر نیرو کار می کنیم. 
وی بیان کرد: جامعه هدف ما اکثرا جوانان، روستاییان و زنان سرپرست خانوار هستند و که کارمزد پایین صندوق، ریسک کار کاهش پیدا می کند و افرادی که جوان و در آغاز کار و به ویژه در کسب و کارهای خرد و کوچک هستند، به سمت ما می آیند و با جرات بیشتری وارد بازار می شوند. 
رییس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: 50 درصد اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از دیگر بانک ها تامین و کار اجرایی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است. 
وی افزود: 102 میلیارد تومان بودجه صندوق استان کرمان برای اشتغال روستایی بود و طرح تا پایان امسال ادامه دارد. 
پورواجد با اشاره به اینکه این تسهیلات در حوزه وام های عادی و نهادهای حمایتی پرداخت می شود، افزود: تاکنون در این زمینه یک هزار و 200 پرونده وارد صندوق استان کرمان و 814 مورد تسهیلات پرداخت شده است. 
وی تصریح کرد: 29 میلیارد تومان اعتبار مربوط به نهادهای حمایتی و 76 میلیارد تومان تسهیلات عادی بوده که در این بخش 72 میلیارد تومان جذب شده و 4 میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان ماه جاری پرداخت می شود. 
رییس صندوق کارآفرینی امید استان کرمان بیان کرد: درخواست تامین اعتبار مجدد داده ایم و به دلیل اینکه در نهادهای حمایتی وقفه طولانی مدت داشته ایم، براساس دستور وزارت کار این تسهیلات شناور شد و به سمت حوزه عادی سوق داده شده اما با اولویت همان حوزه ها پرداخت خواهیم داشت. 
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه های خدمات، کشاورزی و صنعت افزود: در مجموع در زمینه اشتغال روستایی در استان کرمان 742 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و برای 2 هزار و 20 نفر شغل ایجاد شده است. 
پورواجد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: خوشبختانه ما در وصول مطالبات هیچ مشکلی نداشته ایم و وصول تسهیلات و مطالبات صندوق بالای 100 درصد است. 
وی در پایان گفت: در راستای تفاهمنامه صندوق کارآفرینی امید با ورزش و جوانان، حدود 39 میلیارد ریال تسهیلات در 43 پرونده پرداخت کرده ایم که 65 اشتغال ایجاد کرده است. 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/753