printlogo


متفاوت‌ترین اقامت در دل کویر ؛
کپرنشینی را در یک هتل چهار ستاره تجربه کنید
 کپرنشینی را در یک هتل چهار ستاره تجربه کنید
کد خبر: 824
هتل چهار ستاره کپری در «قلعه گنج» اقامتی متفاوت را برای شما در سفر به این منطقه به همراه خواهد داشت.هتل سنتی کپری قلعه گنج در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. عملیات اجرایی و ساخت این هتل سنتی در سال ۱۳۹۴ در قلعه گنج شروع شد و اواخر سال ۱۳۹۴ به عنوان نخستین مجموعه هتل کپری جهان برگرفته از مصالح بومی منطقه جنوب کرمان به بهره‌برداری رسید.

هتل کپری با توجه به ساختار فرهنگی و با بهره‌ گیری از الگوهای معماری منطقه طراحی شده است که برگرفته از فضاهای اقامتی بومی است. هتل با استفاده از مصالح کپر به ظرفیت ۶۰ نفر در ۳۱ کپر در شهرستان قلعه گنج استان کرمان قرار دارد.

هتل کپری به نوعی ساخته شده که دارای ۵ راهرو سنتی است و هر راهرو دارای ۶ باب اتاق کپری است. هتل سنتی کپری قعله گنج به علت معماری خاص و ویژه‌اش به هتل توپی نیز معروف است.

هتل کپری قلعه گنج هتلی چهار ستاره و عضو گروه زنجیره‌ای هتل‌های پارسیان است. اتاق‌های هتل دو تخته بوده و قابلیت یک نفر سرویس اضافه را دارا است.

قلعه گنج یکی از جنوبی‌ترین شهرهای استان کرمان بوده که از شمال به شهرستان‌های رودبار و کهنوج و از شرق به ایرانشهر و غرب به منوجان و از جنوب به شهرستان‌های نیک شهر و میناب و همچنین بندر جاسک منتهی می‌شود.

مردم قلعه گنج مردمی خونگرم از اقوام پارس، بلوچ، عرب و بختیاری هستند که علی رغم دشواری‌های زیاد شیوه زندگی آنها در کنار پوشش، گویش و فرهنگ غنی آن‌ها جذب کننده گردشگران بسیاری به منطقه است.

ﺍﮔﺮ دﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺟﻨﻮﺏ ﮐﺮﻣﺎﻥ ﻭ ﺩﻫﺴﺘﺎﻥ ﺭﻣﺸﮏ ﺳﻔﺮ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﻨﻈﺮﻩ‌ﺍﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺭﻭﺑﺭﻭ ﻣﯽ‌ﺷﺪﯾﺪ. ﺧﺎﻧﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺗﻮﭖ ﮐﻪ ﺟﻠﻮﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﺮﻭﺭ ﺯﻣﺎﻥ با ﺭﻭﻧﻖ ﻣﺴﮑﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺩﺭ ﺳﺎل‌هاﯼ ﺍﺧﯿﺮ، ﺍﻧﺪﮎ ﺍﻧﺪﮎ ﺍﺯ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺗﻮﭖ‌ﻫﺎﯼ ﺭﻣﺸﮑﯽ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﺷﺪ.

ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﺧﺖ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ۲۵ ﺳﺮﺷﺎﮎ ‏(ﭼﻮﺏ ﺩﺭﺧﺖ ﺧﺮﻣﺎ) ﻭ ۱۰ ﭘﯽ‌ﻭُﺭ ‏(ﺷﺎﺧﻪ ﺩﺭﺧﺘﭽﻪ ﺩﺍﺯ‏)، ﭘَﭽﻮﮎ ﻭ ﭼﯽ ﻟﮏ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺧﺮﻣﺎ ﺗﻬﯿﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮد ﻧﯿﺎﺯ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﺑﻌﺍﺩ ۲ ﺗﺎ ۶ ﻣﺘﺮ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ.

ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ‌ﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ «ﺑﻦ ﻟﻬﺮ» ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻣﻬﻤﺎﻥ، «ﮐﻮﭺ ﻟﻬﺮ» ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﺎﻧﻪ ﻭ ‏ﮐُﻮﺩُﻡ ﺩﺭ ﻭﺳﻂ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﮔﻞ ﺭﺱ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﺗﺶ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.

این سازه‌ها بر خلاف ساختمان‌های مدرن هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارند و براساس صنعت گردشگری سبز و دوستدار محیط زیست هستند.

امکانات هتل کپری کرمان

این هتل دارای ۳۰ اتاق و تجهیزاتی چون رستوران، سالن همایش و کافی‌شاپ است. رستوران این هتل با سرو انواع غذاهای سنتی و غذاهای خاص منطقه آماده پذیرایی از مسافران است.

آفرود در شنزارهای کویری، شترسواری، پذیرایی شام در کویر، موزیک و رقص محلی، بازی محلی رامازا، مشاهده منظره زیبای منطقه از بالای تخت ورزال که منظره‌ای منحصربه‌فرد از جنگل، کویر و تپه‌های شنی است از دیگر امکانات این هتل است. همچنین هتل دارای پارکینگ و اینترنت در لابی به‌صورت رایگان است.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک هتل

از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هتل قلعه گنج نیز می‌توان به تالاب معروف جازموریان، شترسواری و شن درمانی در تپه‌های ریگ‌آباد و بازدید از روستای کشمیت و آشنایی بازندگی کپرنشینی و … اشاره کرد.

 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/824