printlogo


استاندار کرمان خبر داد:
آغاز اجرای طرح «نوآفرین و حمایت از کسب و کارهای نوپا» در کرمان
آغاز اجرای طرح «نوآفرین و حمایت از کسب و کارهای نوپا» در کرمان
کد خبر: 841
استاندار کرمان از آغاز اجرای طرح نوآفرین و حمایت از کسب و کارها نوپا در کرمان خبر داد.محمدجواد فدائی در نشست تشریح طرح نوآفرین و حمایت از کسب و کارها نوپا با تاکید بر اینکه برای ایجاد کسب و کارهای نوپا به زیرساخت‌های لازم در این زمینه نیازمند است، تاکید کرد: باید مشخص شود چه افرادی برای استفاده از تسهیلات طرح نوآفرین در استان واجد شرایط هستند .

دکتر فدایی افزود: اگر افرادی که چنین شرایطی را ندارند، محدود بوده و یا نداریم باید شرایط چنین افراد و شرکت هایی را فراهم کنیم که در این راستا تاکنون 45 شرکت که مشمول این طرح می‌شوند، شناسایی شده ضمن آنکه باید دانشگاه‌های استان و اتاق بازرگانی استان ظرف یک هفته آینده واجدین شرایط این طرح را به معاونت اقتصادی استانداری معرفی کنند.
وی بر لزوم ایجاد شرکت‌های جدید تاکید کرد و پیشنهاد داد: صاحب نظران راهکار مشخصی برای شناسایی و ایجاد شرکت‌های نوپا که می‌توانند از تسهیلات این طرح استفاده کنند، ارایه دهند تا در روز سه‌شنبه هفته آینده در سفر  معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مشکلات و افراد واجد شرایط در این طرح مورد بررسی قرار گیرند.

براساس این گزارش، مسعود الهامی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این نشست گفت:اجرای طرح نوآفرین و حمایت از کسب و کارها نوپا،صرفا برای حمایت از کسب و کارها در دوره نونهالی و به منظور گسترش حجم بازار و سرمایه این شرکت‌ها تا دوران تبدیل به یک کسب و کار مستقل و تنومند از یک سال و نیم گذشته در سطح کشور آغاز شده است.
وی محور این طرح را استارت‌آپ‌ها و کارهای نوپا مربوط به حوزه فناوری اطلاعات دانست و در ادامه با اشاره به دغدغه بسیاری از طرح‌های نوآفرین بیان کرد: طرح‌های نوآفرین، باید ماهیت استارت‌آپی را مبنای کار خود قرار دهند که بر همین اساس، قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه گذار را تسهیل کرده ضمن آنکه طرح‌های نوآفرین می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی نیز بهره ببرند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اقتصاد اشتراکی را بخشی از اقتصاد دیجیتال دانست و اظهار کرد: از یکسال پیش با همکاری دانشگاه‌های استان 3 پلت فرم در این راستا در استان کرمان ایجاد شده که طرح سما بانو یکی از این پلت فرم ها در جهت فروش محصولات این نوع شرکت ها بوده است.
وی توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و همچنین توسعه اشتغال را از وظایف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و عنوان کرد: در طرح نوآفرین، هر شرکت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد، می تواند به عنوان شرکت‌هایی نوپا که دارای شرایط لازم هستند؛ محسوب شود و از حمایت های وزارتخانه در قالب طرح های نوآفرین بهره ببرد.
الهامی ادامه داد: شرکت‌هایی که در طرح نوآفرین حمایت خواهند شد باید در سامانه متمرکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران مشخصات خود را ثبت کنند.
وی در ادامه افزود: مشمولین این طرح به صندوق‌های VC معرفی می‌شوند و همچنین اگر فردی قصد تاسیس صندوق VC داشته باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آنها حمایت می‌کند و به موسسین این صندوق ها 3 میلیارد تومان تسهیلات با تنفس 12 ماهه و دوره بازپرداخت 36 ماه با نرخ 10 درصد اعطاء خواهد شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان این مطلب که طرح نوآفرین از اردیبهشت ماه امسال در سطح کشور کلید خورده است، تصریح کرد: متاسفانه در استان کرمان شتاب دهنده نداریم اما 40 شرکت استارت‌آپی فاوا مشغول به فعالیت هستند که نشان می دهد در این راستا باید نگاه ویژه و متمرکزتری را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بسته به نوع محصول و میزان فروش شرکت ها در این طرح، تسهیلات پرداخت خواهد شد اما متقاضیان باید حتما در سامانه نوآفرین ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که مورد تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند همواره مورد حمایت این وزارتخانه قرار خواهند گرفت اما این طرح صرفا در راستای حمایت از شرکت‌های نوپا خواهد بود.


 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/841