printlogo


در دیدار رییس اتاق مشترک ایران و عمان و رییس اتاق بازرگانی عمان،صورت گرفت
بررسی راهکارهای افزایش سطح مناسبات اقتصادی ایران و عمان
بررسی راهکارهای افزایش سطح مناسبات اقتصادی ایران و عمان
کد خبر: 874
همزمان با سفر رئیس اتاق مشترک ایران و عمان به مسقط، محسن ضرابی و رئیس اتاق صنعت و تجارت عمان،دیدار و گفتگو کردند. محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان و قیس الیوسف رئیس اتاق صنعت و تجارت عمان، ضمن تحلیل مسائل در حوزه های مختلف از جمله در حوزه بانکی ، چگونگی تهاتر کالا میان دو کشور را بررسی کردند.
در این نشست، با توجه به برگزاری اجلاس مشترک اقتصادی ایران و عمان ،آبان ماه در تهران، دو طرف به بررسی و چگونگی برگزاری این اجلاس و جلسات رودرروی فعالان اقتصادی دو کشور در آن پرداختند.
  قیس الیوسف رئیس اتاق صنعت وتجارت عمان، اقدامات انجام شده توسط اتاق مشترک ایران و عمان در این کشور،برای تسهیل روابط تجاری و سرمایه گذاری را قابل تقدیر خواند و گفت: بی‌شک نقش رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در این موضوع غیر قابل انکار است .
وی ابراز امیدواری کرد با همین جدیت و توان، شاهد برداشتن گام‌های موثر بیشتر برای نزدیکی فعالان اقتصادی دو کشور باشیم.

تقدیر از خدمات رایزن بازرگانی سفارت ایران در مسقط
در دیدار رییس اتاق مشترک ایران و عمان با رئیس اتاق صنعت و تجارت عمان، وی از تلاش‌های شبانه روزی عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی ایران در عمان تقدیر و تشکر کرد و همچنین در این دیدار قیس الیوسف نیز  با توجه به اتمام ماموریت رایزن بازرگانی سفارت ایران در این کشور از وی قدردانی کرد.
قیس الیوسف رئیس اتاق صنعت و تجارت عمان بااهدای لوحی از تلاش های مجدانه عبدالخانی رایزن بازرگانی سفارت ایران در عمان طی چهار سال گذشته در راستای تسهیل مراودات دو کشور و تعامل و جذب تجار و نقش وی در توسعه حجم روابط تجاری تقدیر کرد. در ادامه وی خاطرنشان کرد روابط بسیار حسنه رایزن بازرگانی ایران با دستگاههای ذیربط در حوزه اقتصادی عمان، تسلط بر دانش فنی در اموری تجاری و سرمایه گذاری و نیز اشراف کامل بر بازار عمان و کشورهای همسایه از نکات برجسته عباس عبدالخانی در طی حضور خود در عمان بوده که همین امر نقش بسزایی در تسهیل مراودات تجاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور داشته است.
خاطر نشان می شود عبدالخانی همچنین نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف اتاق مشترک ایران و عمان در طی ماموریت خود داشته است.
دیدار محسن ضرابی با مدیرعامل منطقه آزاد صحار
 با توجه به اهمیت و موقعیت ویژه بندر صحار و نزدیکی آن با بنادر ایران و همچنین اهمیت منطقه آزاد صحار به عنوان پایگاهی مناسب برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی، رییس اتاق مشترک ایران و عمان در  دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد و معاون بندر صحار ، ضمن اشاره به اهمیت صادرات مجدد کالاهایی ایرانی و ثبت شرکت در این منطقه، خواستار رفع موانع بانکی،تسهیل ترانسشیپ کالاهای ایرانی و تعامل بیشتر با تجار ایرانی در این بندر و منطقه شد، که دو طرف  ضمن ابراز علاقه‌مندی به تداوم فعالیت ها و همکاری‌های دوجانبه، تلاش در تسهیل روابط اقتصادی دو کشور را در دستور کار خود قرار دادند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/874