printlogo


کارگاه آموزشی توانمند سازی کاریابی های استان کرمان
کارگاه آموزشی توانمند سازی کاریابی های استان کرمان
کد خبر: 88
کارگاه آموزشی توانمند سازی کاریابی های استان کرمان در محل سالن ایثار اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار کاریابی های کشور و رئیس نظارت بر عملکرد کاریابی ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد
رضا اسماعیلی در جمع کاریابی های استان گفت : طبق کلام امیر مؤمنان یک معروف از هر زراعت و گنجی بالاتر است لذا این واژه معروف دو بُعد دارد یک بعد در صدقات ، خیرات و غیره معنی می شود و دیگری در رفتا رهای فردی و اجتماعی که یک  نوع آن رفتار خوب و زیبا سخن گرفتن است .

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد : ترویج روحیه امید به جامعه کار و جویندگان فرصت های شغلی باید از مهمترین اهداف کاریابی ها باشد و کاریابی به پر شدن یک فرم توسط جوینده کار و بعد هم دریافت هزینه از سوی کاریابی و پاس کاری بین ادارات نباید محدود شود .

وی به چطور هدایت شدن کارجو به سمت شغل مورد نظر نیز اشاره کرد و گفت : اکثر کاریابی ها اطلاعت به روزی ندارند و به همین علت است که کارجو بجای مراجعه به کاریابی ها و گرفتن یک مشاوره کارشناسی ،خود به دنبال کار  می گردد و این برای کاریابی ها خوشایند نیست .

اسماعیلی ادامه داد : هر کاریابی باید بداند که در حوزه فعالیتش چه تعداد کارخانه ، چه تعداد واحد های خرد و کوچک وجود دارد تا بتواند به هنرمندی نیروی خود را برای یافتن بهترین کار هدایت کنند .

مدیر کل تعاون کا ر و رفاه اجتماعی استان به پنجره طلایی جمعیت اشاره کرد و گفت :کشور ایران اکنون در بهترین موقعیت انباشت کار جو قرا ردارد و از تعداد سه میلیون و صد هزار نفر جمعیت کرمان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سن کار قرار دارند و این فرصت شاید تا ۱۰۰ سال آینده هم ایجاد نشود لذا باید از این موقعیت کاریابی ها بهترین استفاده را ببرند و خود را به نقطه اوج برسانند و از مرگ واحدهای کریابی خود جلوگیری کنند .

وی در پایان خاطر نشان کرد : امیدواریم روزی برسد که تنها استخدام در شرکت های بزرگ و کارخانجات مس ، سنگ آهن و فولاد آرزوی جوانان نباشد و همه به دنبال ایجاد کارآفرینی و واحدهای کوچک باشند تا بازار کار بزرگی را از کارگاه های کوچک ایجاد کنند .

در ادامه اسلامی مدیر اشتغال استان کرمان گفت : استان کرمان ۲۵ کاریابی فعال دارد که در عرصه این خدمت رسانی نیازمند حمایت هستند لذا با طرح واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی ها و  اجرای خصوصی سازی این واحد ها سبب رشد و فعالیت زیاد این کاریابی ها شوید .


در این جلسه اکبرنیا مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار کاریابی های کشور نیز در کارگاه توانمندسازی کاریابی های استان کرمان اظهار کرد: کاریابی ها سه وظیفه خیلی مهم را بر عهده دارند، نخستین وظیفه در حوزه صنفی خود است یعنی باید وظایف صنفی خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: هرچقدر که صنف، ارتباط و اطلاعات آن قوی تر باشد میزان نقش کاریابی بیشتر خواهد شد و هرچقدر که در حوزه کاریابی خود محصور شوند نقش به حداقل می رسد، به طور مثال در حوزه کاریابی های غیرمجاز می توان با تشکیل یک کمیته شناسایی، درگیر کردن اداره کار شهرستان و معرفی به مراکز قضایی کمک کنند تا با کسانی که به صورت غیرمجاز به صنف شما ورود می کنند برخورد شود.

اکبرنیا بیان کرد: وظیفه دوم ارتباط با وزارت خانه و اداره کل است، سومین وظیفه نیز این است که بدانیم وزات خانه و ادارات کل چه ارتباطی می توانند با کاریابی ها داشته باشند؟ که در این زمینه باید یک حمایت جانبی از کارایابی ها صورت گیرد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار کاریابی های کشور گفت: گردش مالی کاریابی ها در جهان سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است، از این رو نقش کاریابی ها در کشور ما باید روز به روز قوی تر شود، اکنون کاریابی ها نقش و نفوذ ۲۳ درصدی را در کشور ایفا می کنند در صورتیکه در کشورهای توسعه یافته این نقش تا مرز بیش از ۷۰ درصد هم می رسد.

وی افزود: کار مشاوره حقوقی و روانشناسی در کاریابی ها دارای اهمیت است و باید با اصل توانمندی در ارتباط باشد، ضمن اینکه بخش نامه صادر کردیم که قرار نیست مدیران کاریابی ها صبح تا شب در دفاتر حضور داشته باشند بلکه از طریق مدیران داخلی به برقراری ارتباط بپردازند.

اکبرنیا گفت: اکنون فضای مجازی بهترین کمک برای کاریابی ها و همان کاریابی الکترونیکی است، بنابراین باید پتانسیل های خود را آشکار کنید.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار کاریابی های کشور سپس ادامه داد: در حال حاضر بحث واگذاری امور غیرحاکمتی بیمه بیکاری مطرح است که به کاریابی ها واگذار شود و به صورت پایلوت این امر در سه استان پیاده سازی شده و در سال جدید در تمامی استان ها دنبال می شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/88