printlogo


با حضور رئیس اتاق کرمان در جیرفت؛
رئیس دفتر اتاق کرمان در جنوب استان،معرفی شد
رئیس دفتر اتاق کرمان در جنوب استان،معرفی شد
کد خبر: 891
با حضور رئیس اتاق کرمان در جیرفت و دیدار با فعالان اقتصادی و فرماندار این شهرستان، "عباس جبالبارزی" عضو هیات رئیسه اتاق کرمان و نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران، به عنوان رئیس دفتر اتاق کرمان در جنوب استان معرفی شد.

رئیس اتاق کرمان در نشست با فعالان اقتصادی منطقه جنوب در دفتر جیرفت، ضمن تقدیر از تلاش‌های"فخری اله توکلی" رئیس سابق دفتر اتاق کرمان در جنوب گفت: ایشان با تقبل زحمات بسیار در منطقه بنایی را بنیان نهادند که بتواند منشا تحول در اقتصاد جیرفت باشد. سیدمهدی طبیب زاده افزود: اتفاقات رقم خورده در دفتر جنوب، سطح بالای مطالبه‌گری رسانه‌های منطقه و به ویژه جیرفت را نشان داد که این موضوع مایه امیدواری است.

وی با تاکید بر اینکه عصر جدیدی در فعالیت‌های دفتر جنوب آغاز خواهد شد، ادامه داد: جیرفت و شهرستان‌های جنوبی باید با استفاده از تجربیات فعالان اقتصادی، نیروی انسانی توانمند و نعمت های خدادادی طبیعی، بتوانند در مسیر توسعه بهتر و محکم تر قدم بردارند. وی در ادامه به معرفی جبالبارزی، رئیس جدید دفتر اتاق کرمان در جیرفت پرداخت و اظهار کرد: ایشان از اعضای فعال هیات نمایندگان، هیات رئیسه اتاق کرمان، صنعت استان و فردی پیگیر است که امیدواریم در جنوب استان نیز بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

طبیب زاده افزود: اتاق کرمان علاقمند به فعالیت در این منطقه به عنوان پهنه‌ای متفاوت است و باید دلایل اینکه این منطقه متناسب با ظرفیت های خود پیشرفت نکرده بررسی و برای آن راهکار ارائه شود. وی با بیان اینکه وجه غالب اقتصاد جیرفت، کشاورزی است، گفت: اقتصاد منطقه نیاز به بازطراحی و بازمهندسی دارد و باید برای حل مشکلات منطقه و در نظر گرفتن برنامه های جدید، هم افزایی ایجاد شود.

رئیس اتاق کرمان، در ادامه به وارداتی بودن 95 درصد بذر کشاورزی مورد نیاز کشور اشاره و بیان کرد: چگونه است در کشور مراکز تحقیقاتی بسیاری در کشاورزی وجود دارد اما تاکنون نتوانسته‌اند بذر مورد نیاز را تولید کنند. طبیب زاده تصریح کرد: امیدواریم دانشگاه ها و مسئولان استان در این زمینه با جدیت وارد شوند و بتوانند زمینه تولید بذر در استان و منطقه را فراهم کنند.

در ادامه سفر رئیس اتاق کرمان به جیرفت، وی در نشست با فرماندار این شهرستان نیز به معرفی رئیس دفتر اتاق کرمان در جنوب پرداخت و گفت: روند فعلی فعالیت در کشاورزی این منطقه محکوم به نابودی است که اگر کشاورزی نباشد، صنعت و معدن نیز شکل نخواهد گرفت. وی ادامه داد: ساماندهی حمل و نقل در منطقه، انجام فعالیت های مناسب در بخش صنعت و معدن و افزایش بهره‌وری و بهینه سازی مصرف انرژی باید در اقتصاد جیرفت مدنظر قرار گیرد. طبیب‌زاده، همچنین برای راه‌اندازی پنجره واحد الکترونیکی سرمایه گذاری در جیرفت پس از استقرار کامل آن در مرکز استان، قول مساعد داد.

فرماندار جیرفت نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه تصور مردم منطقه از معین بودن اتاق کرمان در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد درست عنوان نشده بود، گفت: از همان ابتدا قرار بود معین های اقتصادی مناطق، نقشه راه تهیه و ظرفیت های منطقه را شناسایی کنند و حامی باشند. ابوذر عطاپور وزیری، افزود: در حال حاضر فعالیت های کشاورزی با توجه به بالابودن قیمت های تمام شده تولید و کشت محصولات منطقه در بسیاری از نقاط کشور، چندان مقرون به صرفه نیست و باید به حوزه های دیگری مانند گردشگری و معدن نیز پرداخت.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری قصد داریم با کمک جهاد دانشگاهی استان کرمان همایش ملی ظرفیت های گردشگری جیرفت را برگزار کنیم. عطاپور وزیری افزود: امیدواریم بتوانیم در رابطه با تولید بذر و مانده سموم با کمک دانشگاه جیرفت و کمک از اتاق کرمان فعالیت هایی را انجام دهیم.

رئیس دفتر اتاق کرمان در جنوب استان نیز در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان جیرفت، با اشاره به قانون اتاق بازرگانی و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار بیان کرد: اتاق های بازرگانی مشاور سه قوه هستند و باید در راه شناسایی بازارهای صادراتی، تشویق سرمایه‌گذاری و تشکیل شرکت های واردات و صادرات تلاش و راهنمایی کنند. عباس جبالبارزی افزود: اتاق ها بر اساس قانون بهبود مسمتر محیط کسب و کار، به پایش فصلی این محیط و همچنین ساماندهی تشکل ها در حوزه های مختلف می پردازند.

وی ادامه داد: اتاق کرمان جزء اتاق های معدودی است که در چند شهرستان استان دفتر ایجاد کرده که یکی از این شهرستان ها جیرفت و مناطق جنوبی استان است که ظرفیت ویژه‌ای برای فعالیت فعالان اقتصادی دارد. جبالبارزی تصریح کرد: در جیرفت متناسب با ظرفیت های کشاورزی، گردشگری و معدن، رشد و توسعه لازم صورت نگرفته است که در این رابطه تشکل ها می توانند در انتخاب نوع محصول و الگوی کشت، نگهداری و بسته بندی محصول کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه همواره بر حل مشکلات صادرات تاکید می شود، گفت: هنوز شرکت مدیریت صادرات با ترکیب فعالان اقتصادی بخش خصوصی تشکیل نشده و در حوزه معدن نیز مشکلاتی مانند تامین آب و برق وجود دارد. عضو هیات رئیسه اتاق کرمان ادامه داد: باید تشکل های مورد نیاز هر بخش تشکیل و همه مسائل و مشکلات هر حوزه بررسی، جمع بندی و در نهایت یک تصمیم واحد برای طراحی برنامه ها و انجام اقدامات صورت گیرد.

جبالبارزی، با تاکید بر انجام کار گروهی و تیمی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای کمک به تولید و فروش محصولات مختلف جالیزی و گلخانه‌ای، همچنین برنامه ریزی برای صادرات خرمای منطقه و بررسی ظرفیت های سردخانه ها با توجه به نیازهای منطقه، ایجاد تشکل صادرکنندگان جنوب استان و کمک به تشکیل شرکت مدیریت صادرات استان، تشکیل کمیته مشترک با ادارات کل کشاورزی، صنعت و معدن و فرمانداری شهرستان جیرفت برای جذب سرمایه گذار، راه اندازی پایانه صادراتی و... از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای دفتر جیرفت است.

وی از فعالان اقتصادی درخواست کرد مشکلات، پیشنهادها و راهکارهای خود را به صورت کتبی به دفتر جیرفت ارائه تا بررسی، جمع بندی و در برنامه دوره نهم فعالیت دفتر اتاق در جیرفت گنجانده شود. رئیس دفتر اتاق کرمان در جنوب استان در نشست با فرماندار نیز ضمن اشاره به ظرفیت های جیرفت، بیان کرد: بر اساس قانون باید برای صدور هر بخشنامه از فعالان اقتصادی نظرخواهی شود که متاسفانه این موضوع کمتر مورد توجه قرار می گیرد. جبالبارزی ادامه داد: امیدواریم با فعال کردن همه تشکل های بخش خصوصی در جنوب استان، بتوانیم دفتر مشترک برای کمک به بهبود فعالیت های آنها ایجاد و آنها را ساماندهی کرد.

در ادامه این سفر، رئیس اتاق کرمان به همراه فرماندار جیرفت، در نشست با جمعی از ورزشکاران شهرستان جیرفت حضور یافتند و ضمن شنیدن مسائل و مشکلات آنها، از "یاسمن فرخی" بانوی تکواندوکار جیرفتی که در رقابت های جهانی عنوان سوم را کسب کرده بود، تجلیل کردند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/891