printlogo


نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
تداوم روند «ساخت و ساز غیرمجاز» قابل پذیرش نیست
تداوم روند «ساخت و ساز غیرمجاز» قابل پذیرش نیست
کد خبر: 927
نماینده جیرفت و نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه برای خشکاندن ریشه فساد باید با دستگاه‌هایی که در ساخت و سازهای غیرمجاز نقش دارند قاطعانه برخورد شود، گفت: تداوم روند ساخت و سازهای غیرمجاز قابل پذیرش نیست و باید با تشدید نظارت اجازه ساخت و سازها داده نشود.

یحیی کمالی پور، با تاکید بر اینکه اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی باید حفظ شوند، گفت: متاسفانه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه‌های متولی نادیده گرفته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی قرار داریم که باید در حوزه‌های مختلف از منابع به درستی استفاده و از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنیم؛ در این رابطه چرا دستگاه‌های متولی با تشدید نظارت‌ها از ساخت ‌و ‌سازهای غیرمجاز جلوگیری و پیشگیری نمی‌کنند که بعد از ساخت حکم تخریب آنها را صادر کرده و باعث هدر رفتن میلیون‌ها یا میلیاردها تومان بودجه کشور می‌شوند.

پیشگیری مهترین گام مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز

وی پیشگیری را مهترین گام مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و ادامه داد: ضروری است شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، دهیاران، قوه قضائیه، بخشداری‌ها و وزارت جهاد کشاورزی با نظارت بر ساخت و سازها اجازه هر گونه ساخت غیرمجاز در اراضی کشاورزی را ندهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از عدم نظارت کافی بر ساخت و سازها انتقاد کرد و با تاکید بر ضرورت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها و روستاها، گفت: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی دستگاه‌ها باید همکاری مناسب و موثری را با هم داشته باشند و در این رابطه همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های امری مهم و ضروری است.

تداوم روند ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور قابل پذیرش نیست

 کمالی پور تاکید بر اینکه تداوم روند ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور قابل پذیرش نیست و دستگاه‌ها باید با تشدید نظارت اجازه این ساخت و سازها را ندهند، تصریح کرد: باید با دستگاه و مسئولانی که در این ساخت و سازهای نقش دارند قاطعانه برخورد شده تا مرکز فساد خشکانده شود زیرا قصور اصلی از سوی دستگاه های متولی صورت می گیرد./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/927