• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان؛

رویداد ملی شتاب تخصصی خرما در کرمان برگزار شد

رویداد ملی شتاب تخصصی خرما توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان برگزار شد.

محمدحسین موسی‌زاده مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز ۷ آذرماه در مراسم افتتاحیه این رویداد شتاب گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی سعی کرده است رویدادهای شتاب را براساس پتانسیل‌های منطقه‌ای تعریف و اجرا کند.

وی ادامه داد: امیدواریم این رویدادهای شتاب که براساس پتانسیل و ظرفیت‌های استان‌ها برگزار می‌شود بتواند گره‌ای از استان کرمان در این حوزه را باز کند و با جمع بندی و ترکیب آنها در راستای اشتغال گامی برداشته باشیم.

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی شناسایی پتانسیل‌های استان‌ها را سرلوحه کارهای دانشگاه‌های علمی کاربردی دانست و بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته توجه ویژه‌ای به استارت آپ‌ها وجود دارد و در این کشورها خلاقیت و نوآوری برای زنده ماندن صنعت را الزامی می‌دانند که این موضوع در کشورهای پیشرفته از مهمترین ماموریت‌های به حساب می آید.

موسی زاده با بیان اینکه سال آینده تحول عظیمی در زمینه خرما در استان کرمان به واسطه همین رویداد رقم می خورد، عنوان کرد: ایده های برتر این رویداد بر اساس اولویت بندی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و برای تجاری سازی آن ها اقدام می شود.

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه تلاش دانشگاه علمی کاربردی بر این است تا ایده هایی که مراحل اول پژوهشی خود را طی کرده و به یک مدل کسب و کار رسیده باشند توسط منتورهای تهیه شده و محل استقرار آن ها در دانشگاه، به جهت منتورینگ و مباحث حقوقی حمایت معنوی شده تا بتوانند به یک سرمایه گذار وصل شوند، تصریح کرد: یکی از شعارها و افتخارات دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که به ایده های این رویداد ها سرمایه گذار معرفی می کنیم تا بتوانند رشد کنند و در جهت رفع نیازهای استان گام بردارند.

محسن شمسی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این آئین گفت: از یک سال پیش برای این رویداد برنامه‌ریزی‌هایی خوبی در سطح استانی انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که همه ایده‌های ارسال شده به این رویداد، کاربردی هستند، اظهار کرد: ۶۵ ایده برای این رویداد ثبت شده بود که امروز ۱۰ ایده به صورت شفاهی ارایه خواهد شد که از بین این ۱۰ ایده، سه مورد به عنوان ایده برتر انتخاب خواهد شد.

شمسی ادامه داد: این رویداد حول محورهای «آموزش توانمند سازی و افزایش بهره وری»، «مکانیزاسیون تولید خرما»، «فرآوری محصولات خرما»، «بازاریابی و فروش» و سایر ایده های مرتبط با خرما و نخل خرما بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1196
اخبار مرتبط
نظرات شما