• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
مدیرعامل صندوق احیاء بناهای تاریخی کشور خبر داد

واگذاری 3 بنای تاریخی کرمان به بخش خصوصی

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور گفت: سه بنای تاریخی کرمان توسط صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.

هادی میرزایی در حاشیه سفر به کرمان اظهار کرد: صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی در سال 84 به استناد بند ز ماده 114 قانون برنامه چهارم توسعه به منظور واگذاری ابنیه تاریخی کشور به بخش خصوصی با استفاده از سرمایه گذاری ها و توانایی که مردم دارند، تشکیل شد.
وی از واگذاری 150 بنای تاریخی به بخش خصوصی در کشور خبر داد و بیان کرد: با استناد به سه مصوبه و آئین نامه آثار قابل احیا در استان کرمان چهار بنا شامل کاروانسرای وکیل کرمان، خانه امینیان، عمارت شترگلو و خانه غفاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور کاروانسرای وکیل را جزو متمایزترین کاروانسراهای کشور دانست و بیان کرد: امیدواریم کاروانسرای وکیل که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تبدیل شدن به بوتیک هتل است، در سال جاری به بهره برداری برسد.
وی تبدیل کاروانسراها به به هتل را یک سیاست خوب در راستای احیا و زنده سازی این بناها دانست و ادامه داد: امیدواریم در سال جاری زمینه واگذاری سه بنای تاریخی دیگر در شهرهای کرمان و بم را به بخش خصوصی فراهم کنیم که خانه های عامری و آرشام در لیست بررسی واگذاری های امسال قرار دارند.
میرزایی برگزاری فستیوال خانه های خلاق صنایع دستی و فرش دستباف را از دیگر اقدامات سال 1400 این صندوق برشمرد و عنوان کرد: با توجه به تفاهمنامه ای که با مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی منعقد شده، زمینه برگزاری این فستیوال در راستای تعیین بازار هدف و بازار صادرات صنایع دستی با تکیه بر ظرفیت های تولیدی داخل کشور هدف گذاری شده است.
وی با بیان اینکه این فستیوال از مردادماه امسال آغاز و در مردادماه سال آینده اختتامیه آن برگزار می شود، تصریح کرد: در هر استان به هر خانه خلاق تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات کم بهره داده می شود و همچنین به کسانی که در این فستیوال از خانه خلاق خرید انجام دهند، تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات داده می شود.
رییس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور ادامه داد: امیدواریم با سیاست هایی که در راستای حمایت از صنایع دستی و بافندگی ها با تکیه بر رفع موانع و پشتیبانی ها داریم زمینه توسعه و تامین بازار صادرات و ارتقاء کیفی محصولات و ایجاد برندیگ در سطح جهان را فراهم کنیم.
وی یکی از اهداف سفر خود به کرمان را افزایش تعداد واگذاری ها دانست و بیان کرد: یکی از واگذاری ها در شهر کرمان با رویکرد ایجاد خانه خلاق است و در سه روزی که در کرمان هستم یکی از بناها را برای خانه خلاق انتخاب می کنیم.
میرزایی درباره برگزاری هفته های ایران در کشورهای دیگر نیز به ایسنا گفت: با توجه به ظرفیت های کشور در حوزه های مختلف و تفاهمنامه ای که با سازمان فرهنگ و ارتباطات منعقد کردیم هفته های ایران در کشورهای هدف را برگزار خواهیم کرد.
وی از برگزاری هفته کرمان در سه کشور مختلف دنیا در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: استان کرمان با شناسایی ظرفیت های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی می تواند در این سه هفته ظرفیت های خود را به نمایش بگذارد.
کشورهای ایتالیا، اتریش و سویس، آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل قطر و عمان علاقمند هستند که ایران در کشورهای آنها نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی برپا کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3513
اخبار مرتبط
نظرات شما