• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
در سومین ماه سال جاری در بورس کالا به ثبت رسید؛

انعقاد ۴۵۸ هزار قرارداد آتی در ۱۲ سررسید

در جریان سومین ماه از سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۵۸ هزار قرارداد آتی در ۱۲ سررسید معاملاتی و بر پایه ۵ دارایی نقره، زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز در بورس کالا منعقد شد و ارزشی بالغ بر ۸۱۴۹ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال را در پی داشت.

 در جریان معاملات ماهی که گذشت، نقره و زعفران نگین رقابت تنگاتنگی را در ثبت بالاترین ارزش معاملات داشتند؛ هر چند که زعفران نگین برنده این رقابت بود و توانست بالاترین حجم و ارزش معاملات ماهانه را از آن خود کند اما در پایان ۱۷۷هزار قرارداد آتی نقره بر تابلوی بورس کالا به ثبت رسید.
در این ماه، ۲۷۰ هزار و ۸۸۴ قرارداد آتی زعفران نگین در سررسیدهای تیر، شهریور و آبان ماه منعقد شد و ارزشی بالغ بر ۳۸۵۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون ریالی برای آن رقم خورد.
ثبت معامله ۱۷۷ هزار و ۴۸۰ قرارداد آتی نقره برای دوره های تحویل خرداد، مرداد و مهرماه امسال نیز ارزشی حدود ۳۸۴۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریالی را در پی داشت.
معامله گران در سررسیدهای آبان و شهریور ماه سال جاری ۶۸۷۵ قرارداد آتی زعفران پوشال را نیز منعقد کردند و ارزشی بالغ بر ۷۱ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریالی را ثبت کردند.
انعقاد ۱۶۹۳ قرارداد آتی پسته برای تحویل در دو سررسید خرداد و مرداد ماه سال جاری ارزش ۲۷۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریالی را رقم زد.
معامله گران در خرداد ماه امسال ۱۵۶۲ قرارداد آتی زیره را نیز برای تحویل در دو سررسید خرداد و مهر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3547
اخبار مرتبط
نظرات شما