• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
در هفته مالیات (16 تا 24 تیرماه)؛

ساختمان دادرسی مالیاتی کرمان به بهره‌برداری می رسد

ساختمان دادرسی مالیاتی کرمان که با پیشنهاد و پیگیری های اتاق کرمان و توسط اداره کل امور مالیاتی تکمیل و تجهیز شده است، در هفته مالیات (16 تا 24 تیرماه) با حضور مسئولان استانی و ملی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در بازدید جلیل کاربخش نایب رئیس اتاق کرمان و محمد سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان از این ساختمان، آخرین اقدامات برای آماده سازی این مجموعه هماهنگ شد. کاربخش، در این بازدید گفت: در حال حاضر زیرزمین ساختمان اداره کل امورمالیاتی استان کرمان محل دادرسی و برگزاری نشست های هیات های حل اختلاف است که با توجه به شرایط کرونا و نامناسب بودن این مکان، اتاق کرمان پیشنهاد راه اندازی مجموعه ای ویژه، مناسب و در خور جایگاه مردم، فعالان بخش خصوصی، قضات و نمایندگان امور مالیاتی را به اداره کل امور مالیاتی استان ارائه داد.
وی ادامه داد: با پیگیری های اتاق، منابع لازم توسط سازمان امور مالیاتی کشور برای راه اندازی این مجموعه اختصاص داده شد و خوشحالیم این ساختمان در سریعترین زمان ممکن و در مکان مناسب برای برگزاری نشست های هیات های حل اختلاف تکمیل شد.
در ادامه این بازدید مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان، به بازدید شهریورماه سال گذشته "امیدعلی پارسا" رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور از ساختمان هیات ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ساختمان هیات ها در جای مناسبی نبود تصمیم گرفته شد این ساختمان در مجموعه ای مجزا باشد. محمد سلمانی اظهار کرد: اتاق کرمان در راه‌اندازی این ساختمان به ما کمک کرد و ضمن اینکه در کرمان پیگیری می کردند در تهران نیز نیاز به چنین ساختمانی را در سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و پیگیری کردند که این اقدامات ارزشمند منجر به تسریع در پرداخت بودجه مورد نیاز و عمل به وعده ها شد.
وی افزود: ساختمان دادرسی کرمان بسیار فوری و با هزینه 75 میلیارد ریال از محل بودجه سازمان مالیاتی کشور، به طور متمرکز در 5 طبقه خریداری، تکمیل و تجیهز شده و محل استقرار 14 هیات حل اختلاف خواهد بود. سلمانی ادامه داد: همچنین اداره های مالیاتی بم با 170 میلیارد ریال و رفسنجان با 90 میلیارد ریال خریداری و در حال تکمیل است که پیش بینی می شود این دو شهرستان تا 50 سال آینده کمبود فضا نخواهند داشت.
گفتنی است هیات های حل اختلاف مالیاتی سه عضو شامل نماینده بخش خصوصی، نماینده دادگستری و نماینده امورمالیاتی دارند و امور مودیان را رسیدگی می کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3579
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما