• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
رئیس اتاق مشترک ایران و عمان مطرح کرد:

لزوم اتخاذ رویکرد تازه به تولید و صادرات در دولت جدید

در مجمع عمومی عادی سالانه اتاق مشترک ایران و عمان که با حضور حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و هییت‌رییسه و اعضای اتاق مشترک، تشکیل شد، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان بر لزوم اتخاذ رویکرد تازه به تولید و صادرات در دولت جدید تاکید کرد.

محسن ضرابی ضمن اشاره به کاهش قابل توجه حجم صادرات ایران به عمان در سال‌های ۹۸ و  ۹۹ ، عمده ترین دلایل این امر را صدور بخشنامه های متعدد مبنی بر ممنوعیت صادرات کالاها، اخذ عوارض صادراتی، مشکلات ناشی از تعهدات ارزی صادرکنندگان و افزایش هزینه های حمل دانست که علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین و آسیب جدی به اعتبار تجار ایرانی در ایفای تعهدات خود، سبب از دست دادن بازارهای صادراتی نیز می گردد.
وی افزود:در بحث تهاتر کشوری نیز، با توجه به موافقت وزرای صنعت و تجارت دو کشور و استقبال بخش خصوصی و اتاق بازرگانی عمان رمتاسفانه به سبب بخشنامه های متعدد بانک مرکزی ، این موضوع اجرایی نشد که امیدواریم در دولت سیزدهم،  با تغییر رویکرد دولت نسبت به تولید و صادرات، نه تنها نظام تهاتری کشوری راه اندازی گردد بلکه زمینه برای حضور جدی بخش خصوصی در بازارهای هدف صادراتی فراهم آید.
وی در ادامه به توافق به‌عمل آمده بین اتاق مشترک و اتاق بازرگانی عمان در برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کشوری بین ایران و عمان در مرداد ماه اشاره کرد .
در ادامه، حسین سلاحورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به نقش عمان در حوزه دیپلماسی اقتصادی اشاره داشت، اتاق ایران و عمان چه از منظر شکلی و ساختاری و چه از حیث عملکردی، رویکردی مبتنی بر نوآوری را در پیش گرفته و اقدامات بسیار سازنده ای را در جهت توسعه روابط تجاری دو کشور داشته است.
 وی ادامه داد، کیفیت خدمات ارائه شده توسط اتاق مشترک به اعضای اتاق، تعامل تنگاتنگ این اتاق با اتاق‌های بازرگانی استان‌ها در ارائه خدمات مشورتی به فعالان اقتصادی ، رویکرد مساله محور و نیز جایگاه شناخته شده و در خور توجه این اتاق در کشور عمان و نهادهای اقتصادی آن کشور که می تواند نقش مهمی در تسهیل حضور موفق شرکت‌های خوش‌نام بخش خصوصی کشور در بازار عمان داشته باشد، از دیگر نکات قابل تامل است.
شایان ذکر است، در ادامه جلسه، گزارش عملکرد و صورتهای مالی سال 1399، روزنامه کثیر الانتشار و انتخاب حسابرس مستقل و حق ورودی و حق عضویت سال 1400 اتاق مشترک مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت و بازرس اصلی و علی البدل انتخاب شدند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3582
اخبار مرتبط
نظرات شما