• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
مطالبات روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران از دولت سیزدهم؛

حمید عزت‌آبادی‌پور:دولت بر اولویت‌های اقتصادی متمرکز شود

در نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران مقرر شد به منظور تهیه بسته پیشنهادی اتاق ایران برای ارائه به رئیس جمهور جدید، نظرات کمیسیون‌ها جمع‌آوری شود.

تهیه بسته پیشنهادی اتاق ایران درباره مشکلات اقتصادی جاری و ارائه راهکارهای پیشنهادی قابل اجرا بر اساس نظرات کمیسیون‌های تخصصی و دیگر ارکان اتاق، موضوعی بود که در نشست روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران با اعضای هیات رئیسه مطرح شدبر اساس آنچه در این جلسه عنوان شد قرار است این بسته پیشنهادی در دو بخش اقتصاد کلان و بخش‌های جزئی‌تر اقتصاد مانند صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و غیره تهیه و منتشر شود.
مهم‌ترین نکاتی که از سوی روسای کمیسیون‌های مورد تاکید قرار گرفت، لزوم انعقاد تفاهمات منطقه‌ای، کوچک‌سازی دولت، حفظ امنیت اقتصادی از طریق ایجاد ثبات در قوانین و بخش‌نامه‌ها و تلاش برای تقویت جایگاه اتاق ایران با تکیه بر اعضای آن بود.
حمید عزت‌آبادی‌پور، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران در این نشست توجه به واقعیت‌ها و بیان آنها را در ارائه پیشنهادها مهم دانست و تاکید کرد: اگر قرار است برنامه پیشنهادی برای دولت تهیه کنیم باید ابتدا واقعیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشور را درک کرده و در این چارچوب برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح دهیم.
این فعال اقتصادی تصریح کرد: بهره‌وری حمل‌ونقل را ماه‌هاست در دستورکار قرار دادیم و متوجه شدیم در این حوزه مسائلی زنجیروار پشت هم قرار گرفته است و اجازه نمی‌دهند برای بهبود وضعیت اقتصادی، این حلقه‌ها را باز کنیم. بنابراین باید انتظارات خود را متناسب با واقعیت‌ها بیان کنیم.
او درادامه با نگاهی به آنچه در این نشست درباره اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی مطرح شد، گفت: در اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری جدید روی نمی‌دهد چون شرایط مناسب نیست. سال‌هاست فریاد زدیم که باید دولت کوچک و بخش خصوصی پررنگ‌تر شود، نتجیه چه شد؟ هیچ.
عزت‌آبادی‌پور پیشنهاد داد: مدیران و مسئولان دولتی، بنگاه‌های اقتصادی زیرنظر خود را رها نمی‌کنند. بنابراین برای بهبود اوضاع بهتر است چند پیشنهاد خاص و با اولویت را در حوزه اقتصاد کلان ارائه دهیم و خیلی محکم اجرای آنها را دنبال کنیم.
ارتباط با همسایه‌ها بر اساس تعریف منافع مشترک، افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد و حمایت از تولیدات رقابت‌پذیر نکاتی بودند که از منظر این فعال اقتصادی باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3596
اخبار مرتبط
نظرات شما