• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
پورابراهیمی خبر داد

بررسی طرح نهایی ساماندهی حاشیه شهر کرمان در کمیسیون اقتصادی مجلس

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان با اولویت منطقه شهرک صنعتی در محل کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استاندار، رئیس کل دادگستری کرمان، معاونان بنیاد مسکن کشور و مدیران دستگاههای اجرایی این استان در محل این کمیسیون پیرامون طرح نهایی ساماندهی حاشیه شهر کرمان با اولویت منطقه شهرک صنعتی افزود: در جلسات قبل و پس از کارشناسی های بسیار کامل، محله شهرک صنعتی به عنوان نمونه در استان کرمان انتخاب شد و در فازهای بعدی محله های دیگر نیز به این طرح اضافه می شود.
وی ضمن تشکر از ارائه گزارش نهایی ساماندهی حاشیه نشینی شهر کرمان، با اشاره به جلسات متعدد گذشته در محل بنیاد مسکن و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش ارائه شده به عنوان گزارش نهایی مورد توافق مدیران ارشد استان قرار گرفته  براساس جدول زمانبندی تکالیف دستگاهها برای اجرای طرح مذکور تعیین خواهد شد.
پورابراهیمی گفت: با توجه به اینکه تیم تخصصی بنیاد مسکن با دعوت بنده در کرمان حضور پیدا کرده و عملیات میدانی انجام داده است، طرح مذکور در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: گزارش جامع ارائه شده از برنامه پیشنهادی برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان حاوی تمامی نقطه نظرات است و همه موضوعات مربوط به ایجاد مسکن استاندارد و ایمن را با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه فراهم کرده تا بتواند با تحول طرح های جامع در منطقه زمینه ایجاد اشتغال و فضاهای کسب و کار را فراهم کند و علاوه بر سکونت در چارچوب مشخص خدمات شهری ارائه شود.
پور ابراهیمی با اشاره به آغاز تحولات مهم در ساماندهی حاشیه شهر کرمان اظهارامیدواری کرد با استفاده از تجارب ایجاد شده در بخش حاشیه نشینی در برنامه ای میان مدت مشکلات برطرف و فضایی سالمی برای زندگی فراهم شود.
به گزارش ایرنا در این نشست استاندار کرمان پس از ارائه گزارش بنیاد مسکن درخصوص طرح نهایی ساماندهی حاشیه نشینی شهر کرمان، گفت: این گزارش موقعیت خوبی را برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان فراهم کرده است و اگر بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم نتیجه اقدامات انجام شده می تواند تجربه ای موثر برای سایر مناطق حاشیه شهر کرمان باشد.
علی زینی وند با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی حاشیه نشینی شهر کرمان، مادر مشکلات استان و کشور را حاشیه نشینی دانست و با اشاره به تجربیات قبلی در این خصوص، دستگاههای اجرایی استان را موظف کرد تا در این زمینه همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.
یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان نیز با اشاره به لزوم تسریع در اجرای طرح ساماندهی حاشیه نشینی، از اقدامات دادگستری استان در این حوزه خبر داد و افزود: در سال های اخیر به منظور بهبود شرایط این مناطق تلاش ها و اقدام های بسیاری انجام شده و اجرای طرح مذکور نقش بسیار گسترده ای در بهبود شرایط زندگی در این مناطق خواهد داشت.
موحد افزود: جمعیت حاشیه نشین تا جمعیت حاشیه نشین به رسمیت شناخته نشود و مشکلات آنها به نحو شایسته بررسی نشود، ما با رشد حاشیه نشینی مواجه خواهیم بود.
وی ادامه داد: در صورتی که رسیدگی کامل و عاجل در حوزه شهرک صنعتی و سایر مناطق حاشیه شهر کرمان انجام نشود، ممکن است در ماه ها و سال های آینده شاهد رشد حاشیه نشینی باشیم.
در پایان این نشست کلیات طرح ارائه شده به تصویب رسید و مقرر شد عملیات اجرایی با سرعت آغاز شود. همچنین دستگاههای اجرایی مرتبط موظف شدند حداکثر ظرف مدت سه هفته نقطه نظر، ابهام، اشکال و پیشنهادها را به بنیاد مسکن ارائه کنند و جمع بندی نهایی انجام شود.
در این زمینه به دستور استاندار کارگروه ویژه ای به منظور پیگیری اقدامات تشکیل و مقرر شد پیگیری های ملی با محوریت کمیسیون اقتصادی و مسئولیت  پورابراهیمی به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی و پیگیری های حوزه استانی نیز با محوریت استاندار انجام شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3746
اخبار مرتبط
نظرات شما