• سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024

  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024
رییس سازمان صمت جنوب استان کرمان خبر داد

پایانه صادراتی جنوب کرمان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پایانه صادراتی این منطقه خبرداد و گفت: پایانه صادراتی جنوب کرمان قابلیت سورت و بسته بندی ۷۰ هزار تُن محصولات کشاورزی را دارد.

مسلم مروجی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت پایانه صادراتی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های صادرات محصولات کشاورزی چگونه است؟ اظهار کرد: با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه ای جهت رفع مشکل صدور مجوز پایانه صادراتی تصمیمات قابل توجه ای در راستای  رفع مشکلات بهداشتی این طرح صنعتی و زیربنایی گرفته شده است.
وی پیشرفت فیزیکی مجموعه پایانه صادراتی جیرفت را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود: این طرح به عنوان اولین پایانه صادراتی جنوب کرمان با توجه به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی در منطقه به صورت جدی در دستور کار است.
رییس سازمان صمت جنوب کرمان با برشمردن مزیت های راه اندازی پایانه صادراتی اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از این طرح جهت جلوگیری از افت قیمت ها، افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، افزایش صادرات غیر نفتی و ارزی آوری برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با ابراز امیدواری از  همکاری بانک ها در تامین  سرمایه در گردش لازم  گفت: فعالیت اجرایی این مجموعه که قابلیت سورت و بسته بندی حدود ۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی را دارد، تا آبان ماه سال‌جاری محقق خواهد شد.
مروجی راه اندازی پایانه صادراتی با ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۷۰ نفر را نقطه عطفی در رونق بخش کشاورزی جنوب‌ کرمان عنوان کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3762
اخبار مرتبط
نظرات شما