• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
در دیدار پورابراهیمی با اعضای شورای شهر کرمان مطرح شد

افزایش درآمد شهرداری‌ها با قانون جدید مالیات ارزش افزوده

نماینده کرمان و راور در مجلس در دیدار با اعضای شورای شهر کرمان گفت: در راستای درآمدهای پایدار شهرداری ها قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید که حدود یک ماه قبل ابلاغ شد، کمک بسیار زیادی به درآمدهای شهری است و درآمد شهرداری‌ها نسبت به گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و برای تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود.

«محمدرضا پور ابراهیمی» افزود: اعضای جوان و با انگیزه شورا باعث تشکیل شورای انقلابی برای شهر کرمان به عنوان پیشانی توسعه استان و جنوبشرق شده و این فرصتی که خداوند در اختیار ما و شما قرار داده است تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و خدمتگزار مردم باشیم مغتنم است زیرا فرصتها خیلی سریع می گذرند.
وی تاکید کرد: ما بر حسب وظیفه نمایندگی مان فارق از اینکه شوراها چه نگاه سیاسی دارند مکلف هستیم همکاری همه جانبه و جامعی با همه ارکان داشته باشیم .
پورابراهیمی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: در راستای درآمدهای پایدار شهرداری ها قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید که حدود یک ماه قبل ابلاغ شد، کمک بسیار زیادی به درآمدهای شهری است و درآمد شهرداریها نسبت به گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و برای تمام شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور اجرایی می شود.
وی گفت: البته درآمدهای خارج از این مجموعه هم میتواند به اداره شهر کمک کند و آن موضوعاتی مربوط به معین های اقتصادی و بنگاههای بزرگ اقتصادی کرمان است.
وی با اشاره به فعالیت معین های اقتصادی در مرکز استان کرمان افزود: باید از ظرفیت معین های اقتصادی در زمینه لجستیکی و ماشین آلات بیشتر استفاده کرد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در مجلس و کمیسیون اقتصادی با تمام ظرفیت آمادگی داریم با پیشنهاد اعضای شورای شهر و برنامه های مدون و توجه به مشکلات کرمان معین های اقتصادی را فعال تر کنیم.
وی در ادامه به اهمیت و جایگاه وجود مزار مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: حاج قاسم مردمی بود و همه مردم قلبا این شهید را دوست داشته و قطعا پس از بحران کرونا از سراسر دنیا به زیارت مرقد این اسطوره مقاومت می آیند.
وی افزود: بر این اساس باید این موقعیت ارزشمند برای شهر کرمان را قدر بدانیم و باید زیرساختهای مناسب شهری به سرعت و با همت شورای شهر کرمان اجرایی و عملیاتی شود .
رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در شهر کرمان و افزود: در بحث حاشیه نشینی در شهر کرمان پیگیری های مستمری صورت گرفته و نتیجه این شد که به عنوان‌نمونه محله شهرک صنعتی را پایلوت انتخاب کردیم و بنیاد مسکن را هم محور اجرای ساماندهی این منطقه قرار دادیم.
وی با اشاره به اینکه قطعا ساماندهی تمام محله های حاشیه شهر کرمان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این موضوع نیاز به هماهنگی همه دستگاه های اجرایی شهر کرمان دارد که در این خصوص شورای شهر کرمان، شهرداری و مجموعه مدیریت شهرداری در کنار مدیران ستادی دولت در کنار استاندار توافق شد و کار ساماندهی در این مناطق به زودی شروع می شود.
پورابراهیمی با اشاره به وضعیت بحرانی آب شرب شهر کرمان افزود: در مورد آب شرب شهر کرمان طرح انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان را در دستور کار قرار دادیم و با توافق با بنگاههای اقتصادی بزرگ استان و همکاری وزارت نیرو از ظرفیت تونل انتقال آب بهشت آباد به کرمان که بلا استفاده مانده برای آب شرب کرمان استفاده کرده و به زودی آب تصفیه شده و مناسب از خلیج فارس به کرمان خواهد آمد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3795
اخبار مرتبط
نظرات شما