• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان بررسی شد؛

راهکار حمل و نقل محصولات کشاورزی کرمان در پیک برداشت

در نشستی آنلاین با حضور رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان، جمعی از فعالان اقتصادی استان و نمایندگان شرکت های حمل و نقل بین المللی، راهکارهای حمل و نقل محصولات کشاورزی استان کرمان در پیک برداشت بررسی شد.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان در این نشست با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت محصولات کشاورزی استان همچون پسته، خرما و محصولات جنوب استان گفت: این جلسه در راستای بررسی مشکلات احتمالی پیش روی صادرات محصولات استان و یافتن راهکار برای آنها برگزار شد.
محمدعلی میرزاییان، با اشاره به اینکه کرمان استان صادراتی است، افزود: علاوه بر پسته و خرما به عنوان دو محصول اصلی صادراتی استان، صیفی جات جنوب مورد استقبال کشورهای روسیه، آسیای میانه و برخی کشورهای خلیج فارس قرار دارد و به همین دلیل باید مشکلات مربوط به حمل و نقل آنها برطرف شود.
نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران اظهار کرد: کمبود کانتینرهای یخچال دار، افزایش هزینه های حمل و نقل به ویژه کشورهای اروپایی، مشکل دریافت مجوزهای صادراتی و طولانی شدن روند امور گمرکی، از مهمترین چالش های پیش روی صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان است و مسائل مطرح شده در این نشست در سطح ملی ارائه و حل آنها پیگیری خواهد شد. وی بر لزوم راه اندازی یک خط ویژه برای محصولات کشاورزی جنوب استان تاکید و ابراز امیدواری کرد: دولت جدید با تعاملات سازنده بتواند زمینه های حمل و نقل مناسب و صادرات محصولات کشاورزی استان به ویژه در فصل برداشت را فراهم کند.
گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی مشکلات حمل و نقل محصولات صادراتی خود را مطرح کردند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3826
اخبار مرتبط
نظرات شما