• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
رئیس اتاق کرمان خبر داد

۴۳ مگاوات؛ کل انرژی خورشیدی تولیدی کرمان

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: به رغم اینکه کرمان در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور و حتی جهان قرار دارد، اما تنها ۴۳ مگاوات برق از خورشید در این استان تولید می‌شود...

سیدمهدی طبیب‌زاده، در نشستی با موضوع انرژی پاک (انرژی خورشیدی) که با حضور سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری برگزار شد، با اشاره به هزینه‌های بالای تولید برق، بر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی تاکید کرد و افزود: جای سوال است که چرا با وجود هزینه‌های بالای تولید برق و پرداخت یارانه انرژی، از راه اندازی و فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی حمایت نمی شود، موضوعی که باعث دلسردی سرمایه‌گذاران این بخش شده است.
وی با اشاره به راه اندازی اندیشکده آب و اندیشکده انرژی ایران به همت اتاق بازرگانی، از تشکیل مستمر جلسات این اندیشکده‌ها با حضور افراد صاحب‌نظر برای بررسی و تحلیل وضعیت آب و انرژی کشور و ارائه نتایج به مسئولان اجرایی خبر داد و اظهار کرد: هدر رفت بالای انرژی در کشورمان، لزوم استفاده از انرژی خورشیدی را افزایش می‌دهد. طبیب زاده در ادامه بیان کرد: بایستی در بحث یارانه های انرژی مدیریت مناسب انجام شود که این موضوع نیاز به همت عالی و کار جهادی دارد. وی در پایان با اشاره به هزینه‌های سنگین تحمیل خاموشی بر صنایع و واحدهای تولیدی گفت: موضوع برق با امنیت ارتباط مستقیم دارد و نیاز است برای تامین پایدار این نیرو به ویژه برای نسل‌های آینده تدبیر اساسی شود.
در این جلسه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز افزود: کمبود آب یک مشکل جدی و مهم در تولید برق است و با توجه به کمبود منابع تولید برق، اولین قدم در این راستا اصلاح قیمت خرید انرژی است. وی با تقدیر از اتاق کرمان به دلیل پیگیری مسائل حوزه آب و انرژی، اظهار داشت: موضوع تولید پنل های خورشیدی، جذب سرمایه گذاران، ارائه تسهیلات و واگذاری زمین برای تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی، از موضوعاتی است که باید در دستور کار مسولان استان قرار گیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3910
اخبار مرتبط
نظرات شما