• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
گامی مؤثر در ایجاد اشتغال پایدار؛

آغاز فعالیت آکادمی کارآفرینی رفسنجان

آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار با هدف آموزش و پرورش جوانان مستعد در زمینه های مختلف در شهرستان رفسنجان استان کرمان آغاز به کار کرد.برنامه‌ریزی برای تدریس دوره های مربوط به مهارت افزایی و اشتغال به فراگیران از جمله کارکردهای این آکادمی تعریف شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان‌ کرمان شامگاه دوشنبه در آغاز به کار این آکادمی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر  رفسنجان اظهار کرد: تحصیلات دانشگاهی خوب است امّا در کنار تئوری های درسی، چیزی که آموختم، ارتباطات اجتماعی بود، توجه به آن برای آینده عالی است.
رضا اسماعیلی افزود: دوره آکادمی کارآفرینی بسیار مفید است و می تواند به توسعه اشتغال کمک کند.
وی بیان کرد: انجمن کارآفرینان رفسنجان پنج سال به دنبال ایجاد و راه اندازی این ایده و آکادمی کارآفرینی و توسعه کسب و کار بود.
امام جمعه رفسنجان هم در این آیین اظهارکرد: کارآفرینی و ایجاد اشتغال یک موهبت الهی است و ارزش متعالی آن در آموزه های دینی هم آمده است.
حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: کارآفرینی دارای برکات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است؛ در جامعه ای که در آن شغل پایدار وجود داشته باشد لغزش های فرهنگی کمتر است.
به گزارش ایرنا، فرماندار رفسنجان نیز آکادمی کارآفرینی و کسب و کار  را گام مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و افزود: برخی آمارها که در خصوص اشتغال بیان می‌شود معمولا مربوط به اشتغال پایدار نیستند؛ اشتغالی مطلوب است که پایدار باشد و فرد بتواند اقتصاد خانواده را تأمین کند و برای ایجاد اشتغال پایدار هم ایجاد بنگاه‌ها و کارخانه‌های با توانمندی بالا مورد نیاز است که بتوانند محصولاتی بادوام تولید و روانه بازار کنند.
حمیدرضا ایرانمنش رئیس هیات مدیره انجمن کارآفرینی شهرستان رفسنجان هم گفت: این آکادمی برای هنرجویان ۳۰۰ ساعت تدریس تئوری و ۲۷۰ ساعت فعالیت عملی را خواهد داشت که به مدت ۹ ماه مسائل مربوط به چگونگی ایده پردازی، اجرای ایده و کارآفرینی و ایجاد شغل را بیان می کند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3911
اخبار مرتبط
نظرات شما