• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، خبر دارد

هدف گذاری سرمایه ارزی ۶۵۰ میلیون دلاری در پتروشیمی بافت

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ویژۀ شهرستان‌های بافت ، رابر و ارزوئیه، به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اعضای این ستاد برگزار شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و به تبع آن مدیران ارشد استان معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی است گفت : بهبود وضعیت اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری، تولید وایجاد اشتغال امکان پذیر بوده و این مهم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان از دو طریق:
 ۱- پروژه ها ؛ ۲- برنامه ها و مجموعه اقداماتی که بسترساز فعالیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران است دنبال می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تعریف ۵۹۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان و در قالب های جهش تولید، معین های توسعه ،نیپا و... خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری مورد نیاز ریالی برای این پروژه‌ها قریب به ۷ هزار میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری ارزی قریب به ۷۶۵ میلیون دلار است که ۶۵۰ میلیون دلار آن مربوط به پروژه پتروشیمی بافت می باشد.
دکتر رودری از پیشنهاد قریب به ۲۲۵ پروژه توسط شهرستان‌ها خبر داد و افزود: بر اساس مصوبات اولین جلسه ستاد فرماندهی استان در سال جاری، فرمانداران  بر اساس پتانسیل های شهرستانها پروژه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارائه( به طور متوسط هر شهرستان ۹ پروژه )کرده اند که پیش‌بینی می‌شود این ۲۲۵ پروژه پیشنهادی شهرستانها بیش از ۶۴۰۰ فرصت شغلی جدید را ایجاد نماید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پروژه‌های پیشنهادی سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه راجمعا  ۵۷ پروژه (قریب به ۱۰ درصد کل پروژه های استان) اعلام نمود و افزود با توجه به اینکه  سه شهرستان مذکور، قریب به ۵ درصد از جمعیت استان را پوشش می‌دهند درصد پروژه‌های پیشنهادی قابل قبول بوده و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ فرصت شغلی جدید را در منطقه ایجاد نمایند.
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خاطرنشان کرد بر اساس بررسی‌های انجام شده بالغ بر   ۷۳۰۰   بیکار در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه وجود دارد و بر اساس سند اشتغال پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری ۲۶۳۲ فرصت شغلی جدید در شهرستان‌ها ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه اجرای ۵۷ پروژه پیشنهادی اقتصاد مقاومتی سه شهرستان با ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی جدید هدف‌گذاری شده که می‌تواند ۵۷ درصد کل  اشتغال برنامه ریزی شده شهرستان ها را پوشش دهد افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۱۸۹  فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
دکتر رودری با اشاره به اینکه پروژه‌های تعریف شده در ستاد فرماندهی عمدتاً پیشران بوده و دامنه گستره آنها به سایر بخش‌های اقتصادی هم قابل تسرّی است گفت: تمرکز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بیشتر بر فعالیت‌ها و پروژه‌هایی است که در کنار افزایش تولید اشتغال زایی را نیز بدنبال داشته باشد
 در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل، مسائل و مشکلات طرح ها و پروژه های شهرستانها مورد بررسی قرار گرفت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2608
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما