• دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024

  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 29 April 2024
رئیس خانه معدن کرمان مطرح کرد:

مصائب صادرات سنگ‌آهن هماتیت

رئیس خانه معدن کرمان با اشاره به چالش‌های تولید سنگ‌آهن هماتیت بیان کرد: سنگ‌آهن هماتیت از آن دسته مواد معدنی است که به وفور تولید می شود اما متأسفانه اغلب سنگ‌آهن مگنتیت مورد استفاده صنایع قرار می‌گیرد.

عبدالرضا تحسینی گفت: باید شرایط برای فراوری سنگ آهن هماتیت در کشور را بررسی و فراهم کنیم بسیاری از کشورها هستند که از تکنولوژی های ویژه برای فرآوری این ماده معدنی برخوردار هستند که می تواند مثمر ثمر باشد.
او با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی کمبود بازار یاب در فضای بین‌المللی است، بیان کرد: نداشتن متخصص در حوزه بازاریابی یکی از مشکلات در حوزه صادرات مواد معدنی است و البته بایدزمینه به گونه ای فراهم شود تا تولید کنندگان در قالب گروه‌های بازرگانی بتوانند در راستای تقویت صادرات مواد معدنی مانند هماتیت با یکدیگر رایزنی انجام دهند،در این راستا نیازمند مذاکره هستیم.
رئیس خانه معدن کرمان در ادامه نیاز به آموزش بازاریاب را یکی از ضرورت‌های امروز در راستای تقویت صادرات صنایع معدنی دانست و گفت: این امر نیازمند برنامه ریزی است تا افراد توانمند و متخصص که صاحب صلاحیت در حوزه شناخت صنایع معدنی هستند مورد آموزش قرار گرفته و بتوانند نقش مهمی را در این حوزه ایفا کنند تحسینی در پایان گفت: البته که حمایت‌های وزارت امور خارجه و سفارت خانه ها نقش بسزایی در تقویت بازاریابی صنایع معدنی دارد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3161
اخبار مرتبط
نظرات شما