• شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024

  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 11 May 2024
به همت شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵؛

عملیات احداث مدرسه اوتیسم کرمان آغاز شد

عملیات احداث مدرسه اوتیسم کرمان در آئینی با حضور امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، نمایندگان مجلس، رئیس و برخی اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، جمعی از مدیران استانی و فعالان اقتصادی آغاز شد.

رئیس اتاق کرمان در این آئین گفت: راه اندازی مدرسه اوتیسم مدت‌ها پیش مطرح بود و چندین خیر نیز برای احداث آن اعلام آمادگی کردند که در نهایت شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵ ساخت این مدرسه را بر عهده گرفت. سیدمهدی طبیب‌زاده، با بیان اینکه سعی می کنیم این مدرسه مطابق با استانداردهای جهانی برای کودکان اوتیسم ساخته شود، افزود:  بهترین مدرسه اوتیسم کشور را در کرمان خواهیم ساخت.
وی تصریح کرد: اتاق کرمان محور اتفاقات بزرگ در کرمان شده که در همین زمینه نیز مدرن‌ترین مرکز پیشرفته نابینایان کشور با محوریت اتاق در حال احداث است و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد. طبیب زاده، بیان کرد: همچنین اقداماتی برای ناشنوایان، معلولان ذهنی حرکتی و سایر افراد توان‌خواه در آینده‌ای نزدیک در دستور کار اتاق کرمان قرار می گیرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، در ادامه این آئین استاندار کرمان از اقدام اتاق کرمان برای راه اندازی پویش "کرمان دانا" و احداث 120 مدرسه در سطح استان قدردانی و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌ها این مدرسه در سریع ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا محیطی مناسب برای کودکان اوتیسم و خانواده‌های آنها فراهم شود. علی زینی وند، در ادامه بر مناسب‌سازی شهری، ادارات و ساختمان‌ها برای استفاده گروه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: در حوزه ساخت و ساز، شهرداری‌ها و نظام مهندسی کار طراحی معابر و ساختمان‌ها را با توجه به شرایط جسمی گروه‌ها انجام دهند. وی همچنین به کمبود فضای آموزشی در استان از جمله شهر کرمان اشاره و از خیران مدرسه‌ساز برای جبران این کمبود قدردانی کرد و گفت: در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان این مسئله گزارش داده شده و قرار است در برنامه چهار ساله دولت و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان و کمک خیران، سرانه فضای آموزشی در استان ارتقا یابد و به حد استاندارد برسد.
رئیس هیئت مدیره شرکت راهسازی و ساختمانی ۱۱۵، نیز گفت: مدرسه اوتیسم کرمان توسط این شرکت با زیربنای یک‌هزار و ۲۵۰ مترمربع و در دوطبقه در محل خیابان سپه احداث می‌شود. محسن ضرابی، ادامه داد: مدرسه اوتیسم کرمان با پیش‌بینی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا بهمن‌ماه ۱۴۰۱ احداث خواهد شد.
در پایان این آئین هدایایی به دانش آموزان اوتیسم اهدا شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/4128
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما