• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
راه نجات اقتصاد ایران از نگاه محسن جلالپور؛

ریسک ها، فرصت ها و اولویت های اقتصادی 1402

محسن جلال‌پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، دیدگاه‌ خود را درباره ریسک‌ها و فرصت‌های اقتصاد ایران و اولویت‌های دولتمردان در ۱۴۰۲ مطرح کرد...

محسن جلال‌پور، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران دیدگاه‌ خود را درباره ریسک‌ها و فرصت‌های اقتصاد ایران و اولویت‌های دولتمردان در ۱۴۰۲ مطرح کرد.
ریسک‌ها: بی‌ثباتی در وضعیت اقتصادی و پیش‌بینی‌ناپذیری، عدم ارتباط با کشورها و روابط محدود در عرصه بین‌الملل، بی‌ثباتی نرخ ارز، سیاست‌گذاری‌های نادرست سیاست‌گذار، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در امر صادرات، واردات و بازرگانی
فرصت‌ها: فرصت پایدار و بلندمدتی در سال ۱۴۰۲ متصور نیستم، مگر آنکه گشایشی در امور روابط بین‌الملل و پیوند اقتصاد ایران به اقتصاد جهانی حاصل شود.
اولویت‌ها: اولویت اصلی پیش از تیم اقتصادی دولت، تیم روابط خارجی است. اقتصاد ایران مانند ته‌مانده استکانی است که آلودگی‌های فراوانی در آن مانده و قسمت زلال آن در سال‌های تحریم مصرف شده است و نیاز دارد که به اقتصاد بین‌الملل متصل شود. هرچند در جهان و فضای اقتصاد بین‌الملل نیز مشکلاتی برای ایران وجود دارد، اما اگر اقتصاد محدود ایران به اقتصاد بین‌الملل متصل شود، بسیاری از ناسالمی‌ها، عدم شفافیت‌ها به شفافیت و سلامت می‌گراید و فساد کاهش می‌یابد. بنابراین اولویت نخست، اتصال اقتصاد ایران به اقتصاد بین‌الملل است.
دوم؛ تثبیت تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌هاست که حتما نیاز به آن دارد که شرایط باثباتی در کشور حاکم باشد. سوم؛ تصمیم به داشتن قانون خوب، نیز جایزه و امتیاز برای سرمایه‌گذاری کسانی است که از داخل یا از خارج از کشور قصد دارند در اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری کنند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/6989
اخبار مرتبط
نظرات شما