• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
فرمانده انتظامی کرمان خبر داد

باند سرقت طلا و ارز در کرمان منهدم شد

فرمانده انتظامی کرمان از انهدام باند سرقت طلا، ارز و دلار در این استان خبر داد و گفت: اعضای این باند طی سه روز تعطیلی ماه گذشته اقدام به سرقت از منازل خالی از سکنه کرمان می‌کردند که با هوشیاری پلیس دستگیر شدند...

سردار ناصر فرشید در جمع خبرنگاران افزود: در پی رخداد چند فقره سرقت طلا، ارز و دلار از منازل کرمان، ماموران پلیس آگاهی با سرنخی که از سارقان این پرونده به دست آوردند اقدامات خود را به صورت شبانه روزی آغاز کردند.
وی اظهار داشت: بعد از پیگیری و تجسس ماموران پلیس آگاهی، سارقان و خودرو آنها ظرف ۲۴ ساعت شناسایی شد به طوری که سارقان در یک عملیات هماهنگ، هنگام خروج از استان دستگیر و به مرکز استان کرمان انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در پیگیری های به عمل آمده مشخص شد این افراد طلا و اموال مسروقه را به یکی از استان های دیگر کشور انتقال داده اند که در این راستا تیمی به استان مذکور اعزام شد و با اقدامات هماهنگ، اموال مسروقه کشف و به مرکز استان کرمان انتقال پیدا کرد.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی به مالباختگان در راستای شناسایی اموال سرقت شده انجام شده و این افراد نیز با مراجعه به پلیس آگاهی، اموال خود را شناسایی کرده که طی فرایندی به این افراد تحویل خواهد شد.
سردار فرشید اظهار داشت: تاکنون ۲ نفر از سارقان این پرونده شناسایی و دستگیر شده اند اما دستگیری افراد دخیل در پرونده و سایر اعضای این باند سرقت همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه سارقان طلا، جواهرات، ارز و دلار در کرمان از استان های دیگر کشور وارد استان کرمان شده و در دیگر استان ها نیز مرتکب سرقت شده بودند که البته بسیار قابل توجه است گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین به افراد توصیه کرد: مراقب از اموال خود را در دستور کار قرار داده و طلا، اشیا قیمتی و پول خود را در منزل نگهداری نکنند و از صندوق امانات و بانک ها برای این کار استفاده کنند.
وی تصریح کرد: افراد تقویت حفاظت فیزیکی منازل خود را در دستور کار قرار دهند و رفتارهایی نامتعارف افراد و خودروهای مشکوک را در محله و منطقه سکونت خود رصد کنند و نسبت به این مهم بی تفاوت نباشند تا به محض رویت موارد مشکوک، موضوع را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.
به گزارش ایرنا،سردار فرشید از توسعه پایش تصویری در کل شهرستان ها و مناطق کرمان و مرکزیت این استان به عنوان اقدامی پیشگیرانه نام برد و افزود: پایش تصویری در استان و شهر کرمان ضعیف است و باید توسعه پیدا کند که البته این سیستم همچنان در حال تکمیل است.
وی نیز همچون مالباختگان از ماموران پلیس آگاهی کرمان تشکر کرد و گفت: همه ماموران پلیس در هر رنگ لباسی، سرباز این ملت و برای خدمت به مردم پای کار هستند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8343
اخبار مرتبط
نظرات شما