• یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024

  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 12 May 2024
در گزارش مدیرعامل مس شهید باهنر به وزیر کار تاکید شد

روند پرشتاب تولید و توسعه در مس باهنر

مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر کرمان در بازدید وزیر کار از این مجموعه تاکید کرد: شرکت صنایع مس شهید باهنر در بین شرکت‌های غیرنفتی خوش درخشیده و بیشترین سودآوری را داشته است؛ در واقع می‌توان گفت مس باهنر، چهارمین شرکت سودآور شستا به شمار می‌آید...

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه از شرکت صنایع مس شهید باهنر بازدید کرد و سپس به اتفاق مدیرعامل شستا، استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان، در نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیئت همراه از شرکت صنایع مس شهید باهنر بازدید کرد و سپس به اتفاق مدیرعامل شستا، استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کرمان، در نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت.
سید صولت مرتضوی  در جریان سفر به کرمان، ضمن بازدید از کارخانجات مختلف این شرکت، از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته قدردانی کرد و گفت : در مجموعه مس شهید باهنر کرمان، کارهای خوبی انجام شده است و این شرکت در ادامه‌ پیشرفت‌ها، انشالله باید به توسعه صادرات بیندیشد تا شاهد روزی باشیم که خام‌فروشی محصولات معدنی در کشور پایان پذیرد.
وی که در جمع مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور برای کمک به اقشار ضعیف جامعه دغدغه دارند و طی همین مدت ثابت شده است که اگر فرد انقلابی و کارآمد مسئول باشد، ناترازی‌ها رفع می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور از خارج تامین می‌شود. بنابراین اگر از عناصر زبده و خبره و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شود، برای رفع این نیاز کارهای زیادی می‌توان انجام داد.
ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و پیش روی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ارائه کرد و گفت : به لطف خدا در مجموعه شستا، حرکت روبه‌رشد تمامی شرکت‌های تابعه مشهود بوده و اقدامات خوبی نیز برای افزایش سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته است.
وی شرکت صنایع مس شهید باهنر را ازجمله شرکت‌های موفق تابعه صدر تامین و شستا برشمرد و از تلاش مدیریت و کارگران زحمتکش این مجموعه صنعتی تجلیل کرد.
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز حضور وزیر کار و بازدید از شرکت‌های مختلف صنعتی استان را فرصتی برای بیان اقدامات و مشکلات پیش روی بنگاه‌های صنعتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با دستوراتی که صادر خواهد شد، شاهد رفع موانع و مشکلات جوامع صنعتی استان و کارگران شاغل در این مجموعه‌ها باشیم.
بر اساس این گزارش، مجید ضیائی، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به وزیر کار، مدیرعامل شستا و مقامات عالی استان، حضور این جمع را در مس باهنر موجب خیر و برکت دانست و با ارائه گزارشی از فرایند رو‌به‌رشد شرکت مس شهید باهنر در عرصه تولید محصولات دانش‌بنیان و بومی‌سازی تولیدات و افزایش صادرات طی سال‌های اخیر، به طرح برخی چالش‌های موجود خصوصا موضوع اختلال در صادرات به دلیل اتخاذ تصمیمی نادرست اشاره کرد و افزود: شرکت صنایع مس شهید باهنر در بین شرکت‌های غیرنفتی خوش درخشیده و بیشترین سودآوری را داشته است؛ در واقع می‌توان گفت مس باهنر، چهارمین شرکت سودآور شستا به شمار می‌اید.
به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر،ضیائی مطرح کرد: انتقال دفتر مرکزی و تمرکز مدیریت و اهتمام جمعی، از جمله اقداماتی است که باعث رشدبهره وری، سودآوری و افزایش تولید و صادرات و ارزآوری شده است اما متاسفانه اتخاذ یک تصمیم اشتباه و صدور بخشنامه‌ای در دی ماه گذشته، باعث شد مانع بزرگی بر سر راه صادرات شرکت ایجاد شود و این در حالی است که سیاست‌های کلان نظام و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، همواره حول محور جلوگیری از خام‌فروشی و گسترش صادرات غیرنفتی بوده است.
مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر یادآور شد: انتظار داریم که این تصمیم به گونه‌ای اصلاح شود تا بتوانیم همچون گذشته به صادرات خود ادامه دهیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8484
اخبار مرتبط
نظرات شما