• پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 16 May 2024

  • پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 16 May 2024
۳۱۰ میلیارد ریال در جیب مشترکان کم مصرف؛

پاداشی که مشترکان کرمانی دریافت کردند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای خرداد تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از ۳۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم مصرف خانگی توسط شرکت‌های توزیع برق این استان پرداخت شده است...

حمیدرضا حبیبی افزود: مشترکین خانگی تا پایان شهریور همچنان فرصت دارند با بهینه سازی مصرف خود از مزایای طرح پاداش مصرف کم برق بهره مند شوند و حتی قبض برق رایگان نیز دریافت نمایند.
وی با بیان اینکه میزان تولید برق کرمان به سه هزار و ۲۳۰ مگاوات رسیده است تاکید کرد: حداکثر مصرف برق این استان در سال جاری سه هزار و ۱۶۰ مگاوات و مربوط به ششم تیرماه بود که نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان تصریح کرد: امسال با همکاری خوب و مناسب بخش های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی و خانگی در زمینه مصرف بهینه برق و مدیریت تاکنون موجب شده خاموشی برق با برنامه نداشته باشیم و از اوج مصرف برق به خوبی عبور کنیم.
وی ادامه داد: اگر در مناطقی خاموشی ایجاد شده به دلیل ایجاد حادثه در شبکه های توزیع و انتقال بر اثر حوادث طبیعی مانند طوفان، رعد و برق و رگبار بوده و یا برای به مدار آوردن برخی تاسیسات ناگزیر به خاموشی در ساعاتی از بامداد بودیم تا در طول روز خاموشی نداشته باشیم و مردم بتوانند در هوای گرم برق داشته باشند آرامش داشته باشند.
حبیبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا ۷۰ درصد مصرف برق کرمان متعلق به بخش صنعت و کشاورزی است و این رقم برای کرمان که در زمینه تامین آب و گاز محدودیت دارد، بسیار مهم است، بنابراین تأمین برق برای بخش های صنعت و کشاورزی تنها از طریق نیروگاه های حرارتی امکان پذیر نیست و باید به سمت نیروگاه های خورشیدی حرکت کنیم.
وی گفت: کرمان پتانسیل خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی دارد و سرمایه گذار نیز برای احداث نیروگاه خورشیدی در این استان آماده است و طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شهرهای مختلف از جمله اسفندقه، رفسنجان، کهنوج، بهرمان احداث شده و ۱۰ مگاوات نیز تا دی ماه امسال در بم به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان ادامه داد: ۲ نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شهرهای رفسنجان و سیرجان در حال احداث است و یک نیروگاه مقیاس کوچک گازی به میزان هشت مگاوات در کوهبنان نیز احداث شده و به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت عملیات سه پروژه انتقال و فوق توزیع برق شامل احداث پست ۲۰ / ۲۳۰ کیلوولت زرچین با ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر در کهنوج با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال، احداث پست ۲۰ / ۱۳۲ کیلوولت جوزم با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر در شهربابک با اعتبار سه هزار میلیارد ریال و احداث خطوط ارتباطی ۲۳۰ کیلوولت به طول ۹۶ کیلومتر مدار در زرند با اعتبار پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در مجموع با اعتبار ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال آغاز می شود و طی برنامه پیش بینی شده حداکثر طی سه سال آینده آماده و به بهره برداری می رسند.
به گزارش ایرنا،حبیبی افزود: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه طرح های انتقال و فوق توزیع در شهرهای کهنوج، قلعه گنج، رفسنجان، فاریاب، جازموریان و بم در مجموع ۱۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال طرح آماده و به بهره برداری رسیده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8548
اخبار مرتبط
نظرات شما