• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کرمان مطرح کرد

تبعات تعلیق کارت‌های بازرگانی

آرش علوی عضو هیئت رئیسه اتاق کرمان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: با تعلیق کارت بازرگانی داریم صادرکننده را جریمه و کشور را از افراد فعال محروم می‌کنیم...

آرش علوی با اشاره به مصوبه وزارت صمت و بانک مرکزی درباره تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان دارای تعهد ارزی کمتر از ۶۰ درصد اظهار کرد: مشکل اصلی که در بحث کارت‌های بازرگانی و تعهد ارزی داریم، قیمت ارز است و تعهدات ایفا نشده و عصاره مشکلات این حوزه به علت نرخ ارز است.
وی افزود: اگر صادرکنندگان نمی‌توانند ارزی را برگردانند، به این دلیل است و باید برای نرخ چاره‌شاندیی شود و در غیر این صورت سال آینده هم همین مشکلات وجود خواهد داشت.
علوی بیان کرد: در صورتی که مصوبه وزارت صمت و بانک مرکزی درباره تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان دارای تعهد ارزی کمتر از ۶۰ درصد بخواهد عملی شود، بیش از ۵۰ درصد کارت‌های بازرگانی استان کرمان باید تعلیق شود و اگر در این زمینه فکر اساسی نشود، مشکل جدی پیش می‌آید.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کرمان با مطرح کردن این سئوال که با تعلیق کارت بازرگانی چه کسی را جریمه می‌کنیم؟ افزود: داریم صادرکننده را جریمه و کشور را از افراد فعال و کارکن محروم می‌کنیم.
وی اظهار کرد: نتیجه تعلیق‌ها این خواهد بود صادرات از استان خارج و روی کارت‌های متفرقه خواهد رفت و ریسک زیادی برای صادرکننده خواهد داشت در حالی که در استان کرمان امسال سال استثنایی در کشاورزی داریم.
به گزارش ایسنا،علوی بیان کرد: پیگیری برای عدم اجرای بخشنامه اخیر، رایزنی برای گشایش در روش‌های رفع تعهد با نرخ بازار، تلاش برای حذف تعهد ارزی بخش کشاورزی و تشکیل ستاد عالی پسته با حضور مسئولان بانک مرکزی از جمله پیشنهادات ما برای حل مسائل مربوط به تعهدات ارزی و کارت‌های بازرگانی است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8638
اخبار مرتبط
نظرات شما